Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo240äger
#673447
Klart du törs. Är det en seriös firma så är det ju inga problem alls.
av ravestream
#673451
Att sätta sig o göra bankaffären på en dator som man inte vet nått om säkerheten på. nja det skulle inte jag göra (som vissa här gör)
Det finns stora företag som varit oseriösa eller gått i konkurs vid "fel" tillfälle.
Så betalning med bankväxel låter som det enda vettiga om det handlarm mycket pengar.
av Arnold
#673479
Om jag förstår rätt så görs ägarbytet efter man betalt in pengarna för bilen. Då undrar man vem som står risken för bilen, i glappet, efter ägarbytet till dess att bilen hämtas ut av köparen? Det kan ju bli ett glapp på en eller ett par dagar. Kan det uppstå problem om ansvarsfrågan om något skulle hända med bilen under detta glapp? Har köparen en inbytesbil så har ju inte försäkringen hunnit gå över till den nya bilen.
Användarvisningsbild
av Guligan
#673488
Bilhandlaren brukar vänta med ägarbytet till dess kunden de facto hämtar bilen så det borde inte vara något problem.
av Arnold
#673833
Bilhandlarn skrev:Säljaren är ansvarig för bilen fram till det att du har skrivit på mottagningsbevis.
Är det reglerat i författning eller avtal? Eller är det "policy"?
av Lockis
#1437015
JanErikIsaksson skrev:Jag tror att detta inte är säkert.
Här har vi rotat i arkivet! 9 år gammal tråd. Tror IT mognaden har växt en hel del för många under 9 år :P Idag kan du ju sköta det mesta från telefonen!

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]