Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1528385
Erik Å skrev:Jag som vill byta bort Trygg pga dålig kundservice.. Men det lär väl inte vara någon som kan matcha deras pris 4227 kr/helår för helförsäkring 3000 mil/år, eller har jag fel?
24 år gammal V70, förmånskund, inga förare under 24 år, full bonus, bor på mindre ort i östergötland.. Har valt bort "bilförsäkring stor", hyrbil och privat vård för att pressa premien.
Suck, får väl stå ut med att de är i princip omöjliga att kontakta :oops: De svarar ju faktiskt på mejl men det tar några dagar.
Om priset är det viktigaste för dig så får du väl stå ut med det bolaget. ;-)
#1575906
Har en V90 CC T5 2020 som köptes beg för exakt två år sedan. Försäkring Volvia helförsäkring med trygghetspaket.
-822 kostade det när vi tecknade.
-1066 kostade samma försäkring efter ett år.
-1829 kostar den nu när två år gått.

Ringde och frågade hur de motiverade mer än en fördubbling av priset men försäkringsghanläggaren bara svamlade om omvärldsläget och generella prisbild i samhället. Samtidigt har de höjt självriskerna med åtminstone 15% vilket är småpotatis i sammanhanget. :mad:
Trist. Gillar att ha allt hos volvo: Köpa hos volvohandlare, selekt, serviceavtal, betala med volvo finans osv men nu blir det att försöka hitta annat försäkringsbolag.

Nåt bolag som man ska akta sig för? På förra bilen körde vi Folksam och det är även där vi har hemförsäkring mm så kollar nog det först. Ica verkar prisvärt också och har liknande villkor.
#1575916
Bara att kolla runt och välja billigaste. Villkoren är mkt lika mellan bolagen numera.
#1575917
sewen skrev: fre 12 apr 2024, 13:23 Har en V90 CC T5 2020 som köptes beg för exakt två år sedan. Försäkring Volvia helförsäkring med trygghetspaket.
-822 kostade det när vi tecknade.
-1066 kostade samma försäkring efter ett år.
-1829 kostar den nu när två år gått.
Tyvärr har Volvia blivit dyrare än förut nästan i klass med folksam, IF, med flera. Har själv fortfarande Volvia som jag haft i 13 år(tackar att jag haft "ungefär samma" månadspremie mellan 250-320kr/mån.. medans andra bolag ligger minst på 350+. Dock har min farbror byt till Ica's försäkring(som var billigast med nästan 120-150kr/mån. med näst billigast i jämförelse) -självklart val. samt ica's policy:
Fast pris i fem år om du är skadefri
* men "om" det skulle hända något vet jag inte hur ica hanterar sitt ärende.
mina ärende har varit smärtfria hos Volvia så kan inte uttrycka mig angående ICA's. Trygg-hansa har jag haft med och göra, helt okej.
#1575922
Lutar åt ica. Är runt halva priset jämfört med Volvia. Det som skiljer är väl lite längd och år maskinskada men inte aktuellt ännu för vår bil iaf. Skadefri i fem år kommer vi inte vara tyvärr enl erfarenhet.. Stenskott, dörruppslag, burkar som ramlar ner i garaget och andra klanterier. :party:

Men håller med, Volvia har varit smidiga. Anmäla och fota i deras app, få besked och sen åka till samma bilia som servar bilen och även där få hyrbil.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Uppföljning mjukvara 2024

Med uppkopplade bilar så tror jag dessvä[…]

Det är vanligt att en gammal turbo fuktar p&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]