Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
#1074950
Att skyltningen är korrekt ansvarar markägaren för.
En övermålad skylt är inte giltig.

Hade det varit snö hade du förväntats borsta bort och läsa skylten.

Den där hade inte jag betalat utan bestridit och låtit dom stämma mig.

På platsen krävs förövrigt tillstånd och så har det varit i 10 år.
Har själv jobbat som parkeringsvakt u uddevalla och lappat ett otal bilar på den platsen.
Men då var skyltarna hela och rena, annars avstod vi från lappning till skyltningen var fullgod igen.
av Lidlund
#1075109
Överklaga tills dom drar det till tingsrätten, för dom kommer aldrig dra det till tingsrätten om de inte är 100 på dom har rätt.

Kan du avläsa vad som står? Och eftersom du har bildbevis på att det inte går utläsa kan inte p-vakten gjort det heller!
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1075117
Undrar var TS tagit vägen han/hon har inte varigt här sen sep 2011. Är väl nått i stil med den där bilprovaren som nyss var in och försvann här på forat. ??:-/.
Användarvisningsbild
av erikn
#1244899
Skulle ju egentligen velat att Surkart kunde svara lite då han var väldigt påläst gällande det här.
Vi har fått en kontrollavgift. Men det är kommunens mark, därför borde det vara parkeringsanmärkning. Undrar bara om det borde vara tillräckliga skäl för att bestrida den.
av Mwi
#1245137
Nej
En parkeringsanmärkning ufärdas om ett fordon har parkerat fel på gatumark även kallad allmän plats.
En kontrollavgift utfärdas om ett fordon har parkerat fel på tomtmark även kallad kvartersmark.
Användarvisningsbild
av erikn
#1245313
Även om det är kommunens mark? LKOP gäller väl bara privat mark. Och med nej menar du att det inte är någon idé att bestrida?
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]