Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#259922
Hej alla bilägare!

Jag svarar gärna på era frågor om allt inom parkering!

Böter, indrivning, orättvisa, överklagan och yrket i sig.
Ska försöka hjälpa er så gott jag kan, är utbildad i civilrättslig och offentligrättslig parkering så testa mig!
#259938
Då börjar jag med en liten fråga.

Om man parkerar med ett släp så att man tar upp två platser. Behöver man då också betala dubbla parkeringsavgifter?
Har hört talas om folk som fått böter för detta nämligen.
av anp
#259943
Tomas fråga är intressant även för mig då jag kör mycket bil & släp, och jag gissar att dubbla avgifter skall betalas i.o.m att 2 platser upptas av fordonskombinationen.

OT
Om flera MC parkerar i samma p-ruta, så skall väl varje MC också betala p-avgift har jag för mig.
Och parkerar jag bil och släp i varsin avgiftsbelagd p-ruta så bör väl dubbla avgiftar betalas?
av DDD
#259964
Hur stor andel av felparkeringsavgifter går till parkeringsbolagen? Ange i procent av de totala utställda felparkeringsavgifterna samt i kronor redovisat per parkeringsbolag och kalender år.
#259966
DDD skrev:Hur stor andel av felparkeringsavgifter går till parkeringsbolagen? Ange i procent av de totala utställda felparkeringsavgifterna samt i kronor redovisat per parkeringsbolag och kalender år.
Hoppla, vilken begäran.

Ska du skrämma bort absolutjoxs? :roll:
#259980
absolutjoxs skrev:Hej alla bilägare!

Jag svarar gärna på era frågor om allt inom parkering!

Böter, indrivning, orättvisa, överklagan och yrket i sig.
Ska försöka hjälpa er så gott jag kan, är utbildad i civilrättslig och offentligrättslig parkering så testa mig!
Är detta de kurser P-bolagen erbjuder sina anställda? 8)
#260019
absolutjoxs skrev:Hej alla bilägare!

Jag svarar gärna på era frågor om allt inom parkering!

Böter, indrivning, orättvisa, överklagan och yrket i sig.
Ska försöka hjälpa er så gott jag kan, är utbildad i civilrättslig och offentligrättslig parkering så testa mig!
hej hej kan du berätta för mig vilka regler som gäller för hur länge man ska vänta innan ett fordon som e felparkerat blir bärgat och vem som bestämer att fordonet ska bärgas och om man kan snabba på denna process mvh alex
#260260
Tomas88 skrev:Då börjar jag med en liten fråga.

Om man parkerar med ett släp så att man tar upp två platser. Behöver man då också betala dubbla parkeringsavgifter?
Har hört talas om folk som fått böter för detta nämligen.
2 registrerade fordon = 2 biljetter / p-böter mm.
Dock ha de flesta p-bolag som policy att är fordonen ihopkopplade så räknas det som ett ekipage.

För övrigt så känner jag till ett fall från 2006 där en väldigt flitig/nitisk lisa hade lappat en lastbil som levererade bilar. Alltså lasbil + alla bilar på släpet =)
#260261
Om flera MC parkerar i samma p-ruta, så skall väl varje MC också betala p-avgift har jag för mig.
Och parkerar jag bil och släp i varsin avgiftsbelagd p-ruta så bör väl dubbla avgiftar betalas?

Ja!
men, i Stockholm iallafall, brukar det finnas Mc-platser som helt enkelt är avgiftsbefriade på de flesta större anläggningar/gator.

mc och alla registrerade mopeder löper egentligen under samma regler som bilar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 85
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]