Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av boinnk
#381719
Hejsan!

Nybliven Volvo v50-ägare. Köpte bilen sommaren -09 (tillverkad -08), den har nu gått 3800 mil och det är dags för en 12-månaderservice. Första bilen jag äger så är rätt grön på det här :mrgreen:

Jag har förstått att det inte måste vara en auktoriserad Volvoverkstad som utför servicen men finns det några fördelar med att få den gjord hos någon auktoriserad verkstad?
Ringde till Bilia södermalm och de ville ha 3700 kr för en service, bra pris eller ska jag se mig om efter annat?
Om jag ska se mig om efter annan verkstad så är jag tacksam för tips, bor i Fruängen så söder eller söder om söder är att föredra.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av bernersjo
#381803
Kolla upp med ditt försäkringsbolag vad som gäller för din maskinskadeförsäkring. Vet att dom inte gillar att man gör service på annat håll än Volvo. Kan bero på var du har försäkrat givetvis! Dessutom så ingår ju Volvo Assistans i ett år varje gång du servar bilen på Volvo (dom första 6-7åren)
av boinnk
#381966
bernersjo skrev:Kolla upp med ditt försäkringsbolag vad som gäller för din maskinskadeförsäkring. Vet att dom inte gillar att man gör service på annat håll än Volvo. Kan bero på var du har försäkrat givetvis! Dessutom så ingår ju Volvo Assistans i ett år varje gång du servar bilen på Volvo (dom första 6-7åren)
Tackar för svaret!
Tror jag kör på Bilia då.

Hej! Finns någon här på forumet […]

Ytterbelysning i backspegel

Det är olika lösningar på markbely[…]

Dåliga bromsar?

Har en volvo v70 1998 som jag tycker har dål[…]

Om bilen startar med utbyteslåset men dö[…]