Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Hakaan
#282508
Hej

Någon som känner till en bra och prisvärd verkstad i Malmö? Vad kostar de per timmes arbete?

Jag har haft återkommande problem med verkstaden jag går till, att de fixar annat än jag bett dem om utan att höra av sig. Även då jag påpekar detta tydligt innan. Tyvärr är detta kanske något som ligger i kulturen hos bilverkstäder, men några borde väl vara pålitliga och agera proffsigt. Det är tråkigt att varje gång få en överraskning när man ska hämta bilen och dessutom får saker fixade som man planerat att göra själv senare och dessutom får betala dyrt för det. I min värld letar man upp felet och sedan hör man av sig med prisbild på en eventuell reparation. Hittar man något övrigt så nämner man det på samma sätt. Sådanna verkstäder finns kanske inte?

Det är en volvo 850 jag har, så den borde de väl klara av överallt.

Inga partiska svar nu från verkstadsägare.. om det inte är ett riktigt bra ställe :)

Mvh
Håkan
Senast redigerad av 1 Hakaan, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
#282510
Det finns en lag att hålla sej till. Den gäller alla som bedriver verkstad så jag förstår inte riktigt hur du kunnat råka ut för det?
Är inte jobben beställda av dej och dom inte ringt och i övrigt på nåt sätt kontaktat dej, då kan dom heller inte ta betalt för det ickebeställda jobbet naturligtvis. ÄR DET SÅ att jobbet man utför kräver övriga ingrepp (t.ex termostatbyte och termostathuset spricker) är man ÄNDÅ skyldig att höra av sej om det merjobbet. Så jag förstår att du är irriterad. Ett tips är att anmäla det hela till ARN så att dom slutar upp med att drabba folk med sin inkompetens.
Tyvärr är jag inte insatt i malmö men hoppas folk hör av sej här.
av RoadRunner1
#282602
Känner tyvärr inte till någon verkstad för stunden i Malmö att rekomendera "Hakaan" när jag till sist en gång hur tokigt det än kan låta letade upp en liten suverän verkstad uppe i Osby istället som gjorde både bra och billiga arbeten till långt under halva priset än vad många verkstäder i Malmö ville ha.Ett exempel var en automatlåda som verkstäder i Malmö villa ha rena fantasiprsier för att renovera när denna verkstad i Osby som sagt gjorde det till ett vettigt och billigt pris inklusive åtta liter automatlådeolja med GARANTI.

Men känner igen dit problem när jag för många år sedan lämnade in en Saab för kamkedje justering med sträckare som när jag skulle hämta bilen inte blivit utfört pga att delarna inte var i lager !?.Däremot hade man bytt delar på avgassytemet !? som man nu ville ha betalt för !?.Hotade med anmälan och polis då en chef rusar ut från ett kontor och erbjuder mig att bara betala hälften !?.JÄVLA IDIOTER rent ut sagt.Blev aldrig någon mer bil på denna firma som för övrigt låg och ligger ute på Jägersro.Plus diverse andra mer eller mindre pinsamma verkstadesbesök på (STÖRRE) Malmöverskstäder där de ofta har en uppfattning om att alla kunder inte begriper något om bilar.Så leta upp en mindre verkstad med kundkänsla om du nu hittar en. Låt de stora falla som de utrotade urtidsdjur de nu är.
av mash100
#282646
kollade på http://www.reco.se och hittade den här. Fick 5 + av en kund.

"Fantastiskt bemötande, god service med riktigt bra slutresultat. Klart i utlovad tid. Mycket nöjd med utfört arbete".



Kvartettens Bil & Plåt i Malmö AB
040-221615
Lärkträdsgatan 5
213 63 MALMÖ

mash :-)-)
av RoadRunner1
#283516
Kul att det gick bra och tack för uppgifterna Hakaan och ska själv studera verkstaden nästa gång det är dags för ett eventuellt besök. :D
av Anders01
#1392889
Lyfter denna urgamla tråd!

Någon som kan ge tips på en kunnig Volvo-verkstad i sydvästra Skåne, som förstår sig på lite klurigare saker än att bara vanlig service. Som tänker lite och inte bara byter komponenter. I mitt fall felmeddelande på anti-sladd, där det säkert behövs lite felsökning och inte bara byta (dyra) delar, på en V70 -05?
av Toomas
#1419088
Också intresserad om det finns vettig Volvoverkstad för lite äldre bil ( v50j i Malmö som inte byter stora paket utan kan laga det som behövs.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1419147
Har använt Fosie bilverkstad och de bytte en luftlang på en V50 samt en bränslepump på en V60 åt mig, de gav ett kunnigt intryck de gångerna i alla fall. Ströms bilverkstad pratas det om med och de är säkert bra med. Autoresurs bredvid fosie bilverkstad har någon på jobbet använt sig av i några år och lämna dit fortfarande så de ka säkert med skruva

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]