- ons 22 jan 2025, 20:38
#1600117
Hej!
Min sambo äger en Volvo XC60 D4 - 2013. 22,000 mil.
För några dagar sedan havererade växellådan, efter transport till verkstaden för felsökning kom det med prisförslaget för en begagnad låda och byte för 47,000:-
Hon står i en situation där hon snart vill börja plugga, dvs hon behöver en bil i ungefär 1 år till.
Jag själv är väl okej händig när det kommer till bilar, byter enklare saker själv men genomför service på på verkstad för värdet på bilen. Men jag har väldigt dålig kol på hur man ska tänka runt situationer som dessa.
Är det värt att reparera bilen?
Hon la ut ett inlägg i en facebook grupp och har ni blivit överöst med meddelanden och telefonsamtal, en person erbjöd 15,000-20,000:-. Är det ungefär vad man kan förvänta sig?
Sitter 1-2månader gamla dubbdäck på bilen nu, bara dom med fälg borde väl vara värda 10,000:-?
PS. Mitt första inlägg här i forumet, hoppas att det hamnade rätt och att någon kan hjälpa oss i denna djungel!
Min sambo äger en Volvo XC60 D4 - 2013. 22,000 mil.
För några dagar sedan havererade växellådan, efter transport till verkstaden för felsökning kom det med prisförslaget för en begagnad låda och byte för 47,000:-
Hon står i en situation där hon snart vill börja plugga, dvs hon behöver en bil i ungefär 1 år till.
Jag själv är väl okej händig när det kommer till bilar, byter enklare saker själv men genomför service på på verkstad för värdet på bilen. Men jag har väldigt dålig kol på hur man ska tänka runt situationer som dessa.
Är det värt att reparera bilen?
Hon la ut ett inlägg i en facebook grupp och har ni blivit överöst med meddelanden och telefonsamtal, en person erbjöd 15,000-20,000:-. Är det ungefär vad man kan förvänta sig?
Sitter 1-2månader gamla dubbdäck på bilen nu, bara dom med fälg borde väl vara värda 10,000:-?
PS. Mitt första inlägg här i forumet, hoppas att det hamnade rätt och att någon kan hjälpa oss i denna djungel!