Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1570469
Lobocut skrev:Klart försäkringsbolag bryr sig om vems fel det är. Låter ju inte ens sannolikt att ett försäkringsbolag skulle strunta i skuldfrågan om dom har film på händelsen. Föraren har ju redan indirekt erkänt att han körde bilen, men hävdar ett annat händelseförlopp. Varför skulle försäkringsbolaget då strunta en film som faktiskt visar vad som hände?
Det går inte alltid avgöra på en film vems fel det är. I det här fallet såg man två bilar som backade in i varandra men inte vem som började köra eller hur bilarna stod från början
#1570470
vjohnj skrev: tor 15 feb 2024, 23:03 [quote="å har jag inga problem att ta ta till det våld som krävs själv.
Säkert du ensam och mot ex 4/5st med vapen. typ kniv /skjutvapen/tillhyggen
[/quote]

Jag har själv både kniv och basebollträ i bilen. Inget jag tar fram i första taget, men jag skulle inte tveka att använda det för att skydda mig själv. Jag har även tränat MMA i över 8 år. Och oavsett, skulle polisen få vetskap om att vapen är framme vid en vanlig trafikolycka, då kommer dom illa kvickt.

Sedan handlar det också om vad man säger till polisen, förstagången när man pratar med dom. Skulle man säga att föraren verkar vara alkoholpåverkat, eller att det ser ut som att föraren har ett vapen på sig. Då kommer polisen garanterat, det kan jag lova dig.
#1570471
Lövet skrev: tor 15 feb 2024, 23:23
Lobocut skrev:Klart försäkringsbolag bryr sig om vems fel det är. Låter ju inte ens sannolikt att ett försäkringsbolag skulle strunta i skuldfrågan om dom har film på händelsen. Föraren har ju redan indirekt erkänt att han körde bilen, men hävdar ett annat händelseförlopp. Varför skulle försäkringsbolaget då strunta en film som faktiskt visar vad som hände?
Det går inte alltid avgöra på en film vems fel det är. I det här fallet såg man två bilar som backade in i varandra men inte vem som började köra eller hur bilarna stod från början
Fast då är det ju bådas fel... Är ju rätt ointressant vem som börjar backa.

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]

Jag högtryckstvättar aldrig med full sty[…]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]