Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Volvonishka
#1563399
Hej!

Kör en V60 D4 -13.
Min första Volvo. Dags för mig att boka in service.
Är det några ställen ni rekommenderar? Ser att alla tidigare förutom två sista gjordes på bilmansson.

Verkar vara en basservice. Kamrem + vattenpump byttes för två service sedan.

Känner ni till några hidden gems? Eller man kanske borde åka till bilmansson igen?
Användarvisningsbild
av Cotag
#1563403
Det klarar nog vilken allbilsverkstad som helst.

"hidden gems" skulle väl vara att det mest är auktoriserade verkstäder som kan göra mjukvaruuppdateringar.
av Volvonishka
#1563411
Det var dåligt formulerat med "hidden gems".
Finns det verkstäder här nere som man borde hålla sig undan då för att dem tex utför ett dåligt jobb / tar för mycket betalt osv?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1563422
@Volvonishka, Bilia är väl överlag dyra på service, dock inte alltid dyrast på att byta delar. Dock är alltid bromsdetaljer dyra på Volvo åf tycker jag när jag kollat oavsett med vem. Där kan Mekonomen dra iväg mer ibland. Vad har du för bil och ungefär vart bor du?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1563492
Volvonishka skrev:Jag har en V60 D4 2013. Bor i Malmö!
Ska bara på vanlig basservice! Men bilmansson har fullbokat fram till januari. De ville för övrigt ha 4100 för det.
BilMånsson övertog alldeles nyligen BilBengtsson i Ystad. Då var dom billiga och med relativt kort väntetid. Hur det är där nu vet jag inte men när jag körde Volvo så anlitade jag dom. Billiga OCH bra. :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1563511
@Volvonishka, Kör på Mechanum då, boka innan årsskiftet och få 30% på jobbet. De har väl fri lånebil under tiden med tror jag

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]