Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
#1563045
Derank skrev:
sicnarf skrev:Va???? Man fattar ingenting. Du orsakar hans skada och du betalar inget?????
Självrisken är för vagnskada på hans egen bil och då han väljer att inte åtgärda något på sitt egna fordon blir det heller ingen självrisk, inget konstigt med det.
Ok. Har aldrig blivit påkörd eller krockat med bilen på 45 år så detta visste jag inte om.
av Malmstroem
#1563053
Det är fullt möjligt (men inte garanterat) att försäkringspremien går upp efter en så här "fadäs".

Det går också ofta att "försäkra" bort självrisken på vagnskada genom att betala en högre premie (eller extra försäkring).

Jag brukar själv vilja ha så hög självrisk som möjligt för att få ned försäkringskostnaden. Jag utnyttjar generellt sett försäkringar väldigt sällan. I längden blir det billigare för mig.
Användarvisningsbild
av sewen
#1563192
Malmstroem skrev:Det är fullt möjligt (men inte garanterat) att försäkringspremien går upp efter en så här "fadäs".

Det går också ofta att "försäkra" bort självrisken på vagnskada genom att betala en högre premie (eller extra försäkring).

Jag brukar själv vilja ha så hög självrisk som möjligt för att få ned försäkringskostnaden. Jag utnyttjar generellt sett försäkringar väldigt sällan. I längden blir det billigare för mig.
Och för mig är det tvärt om. Skrapar bilen själv eller får den skrapad åtminstone två gånger om året. Plus stenskott så rutan måste bytas åtminstone vartannat år.
Har extra allt plus OkQ8 självriskreducering.
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]