Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1558762
Hej, mitt privatleasingavtal hos bilia går ut om 1 år, jag ringde volvofinans för att fråga vad det skulle kosta att eventuellt lämna tillbaka tidigare, hon sa att jag skulle ta det med min säljare, men ja vill inte blanda in säljaren än så länge. Så ja undrar om någon här vet vad det skulle kosta att göra det.

Ja lämnade tillbaka bilen igår, 11 månader för tidigt, inga anmärkningar på kontrollen, får en räkning på cirka 18500, 35% på kvarvarande hyror, men det var det värt, räknade ändå att jag skulle behöva byta däck om ja behållt den tiden ut. Går från Renault till nissan, var en otroligt bra kampanj där som ja inte kunde låta bli, fri service, fria vinterdäck, rejäl ränterabatt, nedsatt pris. köpte bil denna gång, har haft 4 bilar på privatleasing under 10 år, och varit jättenöjd med det, men nu känner vi att vi vill behålla bilen lite längre.
Senast redigerad av 1 hebbe, redigerad totalt 0 gånger.
#1558788
Har det inte på pränt, men är det inte omkring 40% av vad man har kvar att betala?
#1558793
JEriksson skrev:Har det inte på pränt, men är det inte omkring 40% av vad man har kvar att betala?
Det är så på en del andra märken i alla fall. 40% av alla återstående hyror.
#1558817
hebbe skrev:Kollade igenom avtalet mer ordentligt nu, det står inget om nån direkt procentsats, utan dom räknar med restvärde/marknadsvärde. Tack för era svar.
Låter jättegeneröst. Tacka och ta emot. Är det en care-by-volvo med flexibel återlämningstid?
#1558819
Nej, vanlig privatleasing, Renault, det är det att vi funderar på att byta märke nästa gång, ville kolla möjligheten tidigare återlämnande i fall man springer på nåt extremt bra erbjudande, vi har ingen brådska skall tilläggas. har haft volvo och Renault sedan 2014.
#1560853
hebbe skrev:Uppdatering!

Var inne på bilia igår och pratade med en säljare, 35% av kvarvarande hyror får man betala. Frågade aldrig om överlåtelse.
Var lite rädd för att det skulle vara den nivån. Det brukar ligga ungefär där.

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]