Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1558324
hellosailor skrev: fre 20 okt 2023, 08:23 Detta var mitt första verkstadsbesök för volvo. fick fakturan på "basservice" 6700kr för att byta olja och filter.

Kan det verkligen stämma? Känner mig blåst :(



Kolla runt innan, fick priser för samma service mellan 2900kr - 6400kr eller så hos olika Volvo ÅF. Bilia har jag då helt slutat fråga

Sen godkänner man väl priset vid inlämningen(?)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
#1558347
Det är ett "normalt" pris. Men är det rimligt - nä.
#1558444
Jag brukar aldrig behöva fråga på Bilia, de är snabba med att ta fram ett papper med summan vi kommer överens om som jag får skriva på.
Allt utöver det blir jag bli kontaktad om, aldrig varit några konstigheter.
Den största enskilda utgiften vid service är allt som oftast arbetstiden/arbetskostnaden.
#1558450
hellosailor skrev:Jag frågade inte innan jag lämnade in eftersom jag i min vildaste fantasi inte kunde tänka mig ett sådant ockerpris.
Men du har ju skrivit på ett papper med summan på? De tar ju inte in bilen annars.
#1558455
Derank skrev: lör 21 okt 2023, 12:30 Att Bilia ens har några kunder kvar idag är för mig en gåta, men på vissa orter kanske det inte finns alternativ.
I Stockholmstrakten finns det bara Bilia och Volvo Car Retail (fd. Upplands Motor).
Lite längre bort (bl.a. i Uppsala och Norrtälje) finns Bilbolaget, men det är dessa som står till buds...
Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]