Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1555319
batmac skrev:
Funk skrev:
s6025t skrev:Ett serviceavtal är inte billigare än att betala kontant
Rejmes tar 319 kr/månad gånger 12=3828kr
Betala kontant vid servicetillfället 3495kr plus att om man betalar med Volvokort/Carpay får man bonus o ytterligare 5% rabatt
https://rejmes.se/verkstad/originalserv ... LYEALw_wcB
Det där gäller ju bilar som är 9 år gamla eller äldre , då finns det väl klassikavtal..

I mitt exempel så handlar det om 4800:- för ett år då det bara behövs en anpassad basservice, har svårt att tro att det kostar så mycket..

/Thomas
Snabbt gjort att be om offert för de servicar som kommer falla in under avtalet så ser du ju den ungefärliga kostnaden, och har även möjlighet att ifrågasätta om avtalet är dyrare. För tanken är ju att du ska spara några slantar mot att binda upp dig.
Det har jag gjort, men den lokala kedjan har satt fasta priser verkar det som..prissättningen är ju fri.

/Thomas
#1555359
Funk skrev:Det har jag gjort, men den lokala kedjan har satt fasta priser verkar det som..prissättningen är ju fri.

/Thomas
Ok antog att du inte hade gjort det då du skrev "har svårt att tro att det kostar så mycket". Vad säger dom när du ifrågasätter varför avtalet är dyrare än den faktiska services hos dem då?
#1555395
batmac skrev:
Funk skrev:Det har jag gjort, men den lokala kedjan har satt fasta priser verkar det som..prissättningen är ju fri.

/Thomas
Ok antog att du inte hade gjort det då du skrev "har svårt att tro att det kostar så mycket". Vad säger dom när du ifrågasätter varför avtalet är dyrare än den faktiska services hos dem då?
Det är omöjligt att föra en dialog, dom har detta erbjudandet och inget annat. Dom i fronten kan inte svara på varför heller. Bara en sån sak att prissättningen är samma på 1-2-3år och hänsyn inte tas till körsträcka är ju skevt som bara den.

/Thomas
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]