Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1554686
Hej jag har en volvo v90 2018, 13 mil och har idag trygghansa. Jag har en felkod på en av frontsensorerna som har med autobromssystemet, dyrt! Säg att jag har haft felkoden se juni, har tänkt att kolla och felsöka skärmen har inte blivit så..

Min försäkring hos trygghansa går ut om 1 månad, och kom på att Volvia har ju el och maskinskadeförsäkrimg till 17.000mil så egentligen borde jag ju räkna där , men till min fundering...

Kan jag vara så ful att jag tecknar Volvia och säg att efter jag haft Volvia några veckor åker jag in till volvo och för en felsökning på min felkod och tar det på försäkringen? Kan volvo se att första felkoden kom i juni och kan isåfall neka mig att ta efler på försäkringen? Jag kan tillägga att jag har kollat felkoden några gånger men den kommer tillbaka..
#1554704
Inga problem, bara byta och felanmäla, finns ingen som säger att man måste anmäla en försäkringsskada direkt. Inom rimlig tid heter det. Så det är bara att byta och sedan anmäla felet. Men du kan ju lika gärna anmäla det nu ochså till dit nuvarande försäkringsbolag Och har maskinskada gått ut hos Trygg få du den inte förlängd bara för att du byter försäkringsbolag.
#1554708
En försäkring täcker givetvis inte fel som redan finns på bilen. Sen om det upptäcks (dvs det finns datum på felkoden) eller inte är en annan sak. Men ett solklart försäkringsbedrägeri är det i alla fall.

Att diskutera om sådant som är olagligt är inte tillåtet på det här forumet så den här tråden kommer låsas ganska raskt...
#1554753
Om alla gick med sådan tankar skulle inge av oss kunna köpa försäkringar , ta ditt ansvar och håll dej borta från försäkrings bedrägeri
Om Volvo gjort felsökningen på din bil finns den i deras register, och Volvia maskinskada på 17000 mil gäller väl bara om bilen är köpt på en Volvo återförsäljare
Överhettad passat b5

Ett tillägg: Det är "superviktigt&[…]

EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]