Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1528493
Trickelina skrev:Kommer det förresten fortfarande ny mjukvara till min bil? (XC70 2015)
Det tror i alla fall inte jag.
Användarvisningsbild
av Trickelina
#1528565
Vid förra servicen så frågade jag min PST vilken mjukvara som blivit uppdaterad. Han sa att det kunde man inte se,bara att den var nedladdad. Tycker det är skumt att man inte vet "om det hänt nåt". Uppdatering av mjukvara är nästan enda anledningen att jag servar hos åf.
av Lövet
#1528573
Trickelina skrev:Vid förra servicen så frågade jag min PST vilken mjukvara som blivit uppdaterad. Han sa att det kunde man inte se,bara att den var nedladdad. Tycker det är skumt att man inte vet "om det hänt nåt". Uppdatering av mjukvara är nästan enda anledningen att jag servar hos åf.
Jag kan nästan lova dig att någon nyutveckling av mjukvara för en XC 2015 förekommer inte på Volvo längre.
#1567218
NiklasLofgren skrev: lör 13 jan 2024, 19:56 Tack för tipset - jag har en v60 2017 och det är dags att serva nu. Måste man välja Biilia eller kan man typ ta Mekonomen eller annan verkstad?
Nej, inte ett måste.
beroende vart du bor, kolla andra Volvo-återförsäljare/verkstad. Skobes, Rejmes, Brabil, etcetc.
Ifall du inte behöver "volvo assistans" så kan du ta lokal-verkstad.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]