Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av aikputte
#1522446
Ni som har tagit billån med restvärde, vad har ni gjort när avtalet har närmat sig slutet?
Lämnat tillbaka bilen, bytt in den, förlängt avtalet?

Har ni fått bättre eller sämre ränta när ni bytt in den eller förlängt avtalet eller har det varit samma ränta?

När jag skaffade min bil 2019 låg min ränta på 4,2%.
Nu ligger den på 6,64% tyvärr.

Hur har era räntor förändrats?
Jag har Volvofinans btw.
Användarvisningsbild
av sewen
#1522452
Beror ju på hur du tänkt med bil framöver? Najs ju att behålla en bil som du vet hur den är omhändertagen och dessutom trivs med?
Dessutom, att köpa ut om man har möjlighet kanske är mest ekonomiskt. Kolla vad en motsvarande bil är värd innan bara. Lär ju bara en bra affär då begpriserna fortsatt är höga. Svårt att sia om hur det blir framöver. Kommande lågkonjunktur gör att de sjunker för folk slutar att köpa eller kommande lågkonjunktur gör att det ökar för folk köper hellre bättre begagnat än nytt + att komponentbristen fortsätter. Å andra sidan vill många ha elbil ist osv osv osv.
Användarvisningsbild
av sewen
#1522454
Men segt såklart med räntor som stiger. Vi tog ett rätt stort lån men har betalat av mer än två tredjedelar senaste halvåret då räntorna började stiga.
När vi tecknade lånet sa säljarna att: "Fast ränta, det är inget vi erbjuder, men det spelar mindre roll då räntan typ aldrig stiger. Bara någon tiondels procent max." Tjena.

Skrev om mina tankar ang billån i en tråd här: viewtopic.php?f=55&t=167918

@bem , Vad blir det sen då? Funderar p&[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]