- lör 19 mar 2022, 21:44
#1492936
Fastnat för en v90 hos en volvohandlare där vi förhandlat fram en bra deal (tycker vi). Säljaren lyfter fördelar som "plusgaranti" i 2år/2000 mil och att om man köper begagnat hos volvohandlare så gäller maskinskadeförsäkring upp till 17000 mil hos Volvia.
När vi var och kikade en extra gång idag så passade jag på att titta i serviceboken och bilen är servad två gånger, vid 4400 mil och 8800 mil. Serviceintervallet är ju 3000mil/1år.
Nu har den gått 9900 mil.
När man läser försäkringsvilkoren hos Volvia så framgår rätt tydligt att skador som kan härledas till sen service ev inte ersätts. Nu har ju bägge utförda service ej utförts i tid och en tredje borde vara gjord.
Säljaren var inte på plats idag så jag hade inte möjlighet att fråga honom. Vad säger ni, kan bilen vara ett ok köp vid rätt pris, eller ska vi bara släppa denna? Har någon varit med om att man kan skriva in något mer i köpeavtalet som garanterar gällande försäkring trots liknande omständigheter?
När vi var och kikade en extra gång idag så passade jag på att titta i serviceboken och bilen är servad två gånger, vid 4400 mil och 8800 mil. Serviceintervallet är ju 3000mil/1år.
Nu har den gått 9900 mil.
När man läser försäkringsvilkoren hos Volvia så framgår rätt tydligt att skador som kan härledas till sen service ev inte ersätts. Nu har ju bägge utförda service ej utförts i tid och en tredje borde vara gjord.
Säljaren var inte på plats idag så jag hade inte möjlighet att fråga honom. Vad säger ni, kan bilen vara ett ok köp vid rätt pris, eller ska vi bara släppa denna? Har någon varit med om att man kan skriva in något mer i köpeavtalet som garanterar gällande försäkring trots liknande omständigheter?