Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1491860
Du skall givetvis inte betala, så här står det vilkoren
"Volvo Selekt är begagnade bilar med förlängd nybilsgaranti och finns endast att köpa hos din auktoriserade Volvohandlare. Våra certifierade bilar har genomgått omfattande kontroller enligt Volvo Begagnad Standard och levereras alltid med Volvo Assistans."
#1491863
För att verkstaden vill vara säker på att få betalt. Om det är du eller Selekt (som är en försäkring egentligen) spelar ingen roll. Verkstaden vill inte jobba gratis oavsett om försäkringen täcker felet eller inte.

Selekt är INTE samma sak som nybilsgaranti även om marknadsavdelningen försöker ge det intrycket.
#1491876
Lövet skrev:För att verkstaden vill vara säker på att få betalt. Om det är du eller Selekt (som är en försäkring egentligen) spelar ingen roll. Verkstaden vill inte jobba gratis oavsett om försäkringen täcker felet eller inte.

Selekt är INTE samma sak som nybilsgaranti även om marknadsavdelningen försöker ge det intrycket.
Att ge det "intrycket" är ju onekligen milt sagt, står precis överallt på volvos hemsida att det ÄR förlängd nybilsgaranti. Om och om igen.

"Volvo Selekt-garantin är en nybilsgaranti som ingår utan extra kostnad och innebär att bilen har genomgått omfattande kontroller enligt Volvo Begagnat Standard."

"Volvohandlaren förbinder sig att hjälpa till med fel inom skälig tid efter reklamation och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för köparen."

"Volvo Selekt garantin täcker de fel som du som kund inte kan påverka att de uppkommer via normal körning på samma sätt som om det vore en ny bil du har köpt."

"Volvo Selekt-garantin ska ses som en fortsättning av nybilsgarantin och inte en omstart."

Dom snålar ju inte på orden, hur ska man rimligtvis uppfatta det som något annat? :-D
#1491883
Lövet skrev:För att verkstaden vill vara säker på att få betalt. Om det är du eller Selekt (som är en försäkring egentligen) spelar ingen roll. Verkstaden vill inte jobba gratis oavsett om försäkringen täcker felet eller inte.

Selekt är INTE samma sak som nybilsgaranti även om marknadsavdelningen försöker ge det intrycket.
Tror du är ute och cyklar där, Lövet
#1491916
Såklart alla vill få betalt för utfört arbete! I mitt case, är det typ samma Volvo Cars Retail Kista (ex Upplands Motor) som både sålt bilen och utför felsökning nu.
Jag bara behöver veta vilka ord ska man säga. Aldrig haft ngn slags garanti på bilen förut (haft bara några 20+ års gamla Saaber, hehe)
Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]

Startproblem V70 2,5T aut -04

ECU. Databoxen I motorrummet som styr allt med mot[…]