Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1489905
Hej! Den 2021-12-10 fick jag en påminnelse om Fordonskatt och avgifter, MEN, jag hade INTE fått första brevet
om avgiften, utan det var Påminnelse direkt (+100kr i dröjsmålsavgift), som jag blev uppmärsammad, att det var dags att betala.

Nu har min vän råkat ut för samma sak! Fick direkt en Påminnelse... Väldigt skumt.

Man undrar nu om de slänger första brevet, och skickar sen ut Påminnelser?
Jag ska nu kolla runt bland mina vänner / forum om det är fler som har råkat ut för samma sak.
Kollande även min "Myndighetspost" och där fanns inget.

Har du råkat ut för samma sak? Berätta!

Har satt det på autogiro nu....

/Magnus
#1489911
Jag skulle skylla på Postnord, inte Transportstyrelsen.

Hittills har alla räkningar från Transportstyrelsen kommit fram i tid. Det gäller inte alla räkningar. I höstas kom påminnelsen för några prylar till huset fram innan själva räkningen. Originalräkningen kom fram cirka 2 månader sent, i ett något skrynkligt kuvert.

Jag har också några exempel på räkningar som inte alls dykt upp, utan det första jag sett är påminnelsen. Lyckligtvis har det inte varit någon förseningsavgift på dessa räkningar.
#1489921
Noll chans att Transportstyrelsen systematiskt skulle skicka ut påminnelser direkt. Så funkar det inte.

Jag har dock råkat ut för en liknande. Beställde regskyltar, fick inte skylten, fick bara räkningen. Undrade vad som pågick?! Ringde. Det visade sig att jag hade en särskild postadress kvar sen en gammal flytt så skylten skickades dit men räkningen gick via folkbokföringsadressen pga nån regel. Så mitt fel helt enkelt men känslan var att jag blev lurad på nåt sätt.
#1489932
Postnord kan få brinna hos fan själv!!
Paket kommer ofta sent och kan va rätt knöliga.
Sökte licens för ett nytt vapen 4/11. 10/11 skickades det ut ett inbetalningskort på 320kr. 16/2 togs beslut om att avvisa min ansökan om ett till vapen. 90 dagar hade jag på mig att skramla ihop 320kr. Men jag har ju inte fått något inbetalningskort!!!! :mad: :mad:

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]