Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av danne_1313
#100760
hej jag undrar vad man för för ersättning när man har fått hjulen stulna har blivit av med mina 18 tumms nebula tror jag dom heter har inga kvitton på fälgarna efter som tidigare ägare köpte fälgarna med bilen när den va ny 99 men har mycket bilder
Användarvisningsbild
av Loner
#100797
Jadu, utan kvitto är det svårt, men du har ju bilder..

Sen måste du styrka hur gamla fälgarna är och hur gamla däcken är..

Ett bolag jag känner till skulle ge dig max 20% av inköpspriset på fälgarna.

/L
av danne_1313
#100873
däcken va nästan nya rullar max 10 mil
av danne_1313
#100877
gör det att kolla upp om bilen va utrustad med fälgarna när den såldes
Användarvisningsbild
av Loner
#100922
danne_1313 skrev:gör det att kolla upp om bilen va utrustad med fälgarna när den såldes
Ja det gör det, volvo har den info'n.. Men Nebula fanns väl inte 99??

/L
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
#100953
Nu har jag inte fått hjulen stulna......men fick min förra bil stulen samt inbrott i den vid olika tillfällen....hade då Volvia precis som nu & jag hade varit förutseende nog att ta bilder med digi kameran både på utsidan av bilen & insidan, nu snackar vi inte 2 bilder utan generöst med bilder från diverse vinklar så att det INTE kunde finnas några tvivel på att det var min bil (regplåten syntes på flera av bilderna).

När jag bytte till min nuvarande bil så frågade jag Volvia utryckligen vad som krävdes för att jag ska få ersättning (nu tänker jag mer på krock än stöld iof...men i alla fall) iom att min bil har utrustning som cruise control, radio styrning osv som den inte hade vid leverans. Volvias svar var att bilder är mycket bra att kunna visa upp.

Vid stölden av min förra bil så hade jag stationär mobiltelefon med kudaphonbase hållare osv + en pioneer mp3 spelare osv som pundardjävlarna snodde. Tack vare att jag mailade över bilder tagna på vad som fanns inne i bilen till skadehandläggaren så var det inga problem. Mao så hoppas jag att du har Volvia :wink: .

Lycka till!
av danne_1313
#101168
länsförsäringar ska in till dom om 3 veckor dom lär ha varit borta i 3 veckor inan man kan begär försäkrings pengar....inte en anning om dom fanns 99 det ända jag vet är att det är gammla gubbar som har haft bilen inan mig så inte tror jag dom har köppt dom på annat ställe än volvo
Användarvisningsbild
av Loner
#101222
Arrakis var fälgen som satt på som standard på T6:orna

/L

Den som är körbar men obesiktad, hur myc[…]

Det sitter ett fjäderclips på det inre[…]

Baklykta yttre trasig

Några hundra får du inte den för,[…]

Dåliga bromsar?

Vad jämför du med? Som Lucif3r skriver […]