Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1479689
Lövet skrev: lör 18 dec 2021, 12:47 Assistansförsäkring är enligt mig väldigt överskattat. Hur ofta blir ni stillastående? Och om man nu skulle bli det så ingår bärgning i halvförsäkringen ändå med hanterbar självrisk (typ 1500kr).
Jag har aldrig behövt utnyttja den, så för mig är den inte avgörande. Men visst känns det tryggt om man ger sig iväg på bilsemester ner till Spanien 300 mil enkel resa.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1479737
Lövet skrev: lör 18 dec 2021, 12:47 Assistansförsäkring är enligt mig väldigt överskattat. Hur ofta blir ni stillastående? Och om man nu skulle bli det så ingår bärgning i halvförsäkringen ändå med hanterbar självrisk (typ 1500kr).
Ligger nog i gråzonen själv där med bärgning, taxi, hotell och hyrbil men om inte nu så snart går det väl back. Näst sist hade de betalt flyg tillbaka med för att hämta bilen men den startade konstigt nog efter en natt hos Volvo i würzburg där det fått vila när den stannat på vägen. Vi fick en natts sömn vi annars skulle fått betala själva. För genene bilägare är det nog mest en trygghet typ

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]