Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DOdell
#1469951
Ska imorgon hämta ut bilen från en lokal verkstad som hjälpt få in en ny radiator i chassit. Arbetet har bort tumultartat men slutfördes idag 4 arbetsdagar efter inlämning.

Min fråga till er gäller vid en punkt då verkstan hade ställt bilen i deras lift och arbetet bromsades pga artiklar som inte var rätt. Och att jag fick en dag senare veta att de kommer ta ut en avgift på 300kr/timmen bilen står i liften. De menar den stoppar deras arbete.

Jag emot sade uppgifterna att jag är intryckt i ett hörn och gör vad jag kan för att få bilen färdig. De sa trots att alla förseningar och även om det inte är mitt fel att jag kommer debiteras för tiden den står i deras verkstad.

På fredag em sa de nu fryser vi kostnaden för bilen, då hade den stått och timdebiteringen överstiger då arbetskostnaden teknikern utfört.

Är detta lagligt? Ta ett arvode för något jag inte godkänt? Har inte de ansvaret då de tagit på sig jobbet?

Tack för lite upplysning här.

Vänligen,
David
#1469966
Ta betalt för att bilen står på lyften och blockerar??
Det gick inte att rulla av den och ställa den åt sidan eller så?
Jösses, man slutar aldrig förvånas över vissa branscher och beteenden.

Hade du beställt delar som senare var fel?
#1469988
Filippo76 skrev: mån 18 okt 2021, 21:42 Ta betalt för att bilen står på lyften och blockerar??
Det gick inte att rulla av den och ställa den åt sidan eller så?
Jösses, man slutar aldrig förvånas över vissa branscher och beteenden.

Hade du beställt delar som senare var fel?
Jag tänker samma. Det var så att en modellanpassad del inte funkade pga chassit hade annan motor. Så behövdes special lösning och var tvungen att vänta in delar i två omgångar.

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?