Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av yuphin
#1439180
Köpte min XC60 2015 med 6 mnd MRF garanti.
Vad ingår i denna? Jag fick inga papper med om vad den täcker men handlaren sa,att det är ungefär samma garanti som när man köper en Volvo Selekt bil, bara att Selekt bilarna har 2 års garanti.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1439191
Något som hänt? Annars är ju oftast konsumentköplagen bättre än många garantier och den kostar inget och gäller med i 6 månader.
av yuphin
#1439204
Nja första veckan har jag behövt göra en hjulinställning och även upptäckt knastrande ljud i bilens högtalare men osäker på om detta täcks av någon garanti för beg bilar.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1439205
Vet i tusan om det inte faller under "fel som upptäcks inom 6mån som anses som ett ursprungligt fel" när det upptäcks så tidigt. Sen om de ändå säger att de använt sig av den garantin för sin bokföring är ju sak samma. Ser att väldigt ofta bilhandlare skrockar sig varma av en garanti som i bästa fall är likvärdig av KKL. När man nämner detta svarar de sällan rakt på det påståendet.

Men som sagt, sak samma så länge de löser problemet och vad garantin omfattar bör firman och MRF kunna svara på om inget svar dyker upp här :-)

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]