Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Harry042
#1434154
Hej! Har en xc90 från ’17 som det är dags att göra service på. Är vår första Volvo, så har ingen erfarenhet på temat, och nu är det dags för service (7500 mil).

Tänkte välja en Volvo-kopplad verkstad, så funderar på Bilia eller Upplands Motor. Har ni några erfarenheter/förslag? Prisskillnad, kvalite, bemötande etc

Stort tack för hjälp!
av HerrDödén
#1434299
Mycket nöjd med Upplands Motor i Kista. Kan passa namn på PST över PM om du är intresserad.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1434330
Hittar man en engagerad PST så kan jag leva med att anläggningen i övrigt lämnar mer att önska. :-)
Ofta är bilförsäljningen katastrofal om verkstan är bra eller tvärt om, det är åtminstone min erfarenhet.
Jag servar min kärra på Bilia i Nacka, där har jag inget till övers för bilförsäljningen.
Användarvisningsbild
av hansandreasson
#1434380
Rekomenderar Upplands Motor i Akalla. Är du där på morgonen bjuder de på frukost och ännu bättre på lunchen - då bjuder de på den. Wifi, bra möjligheter att sitta och jobba.
av troubleshooter
#1434462
Kan också slå ett slag för Upplandsmotor Akalla för deras service runtomkring, men generellt så gäller det att hitta en PST som man trivs med, gör man det spelar det nog inte så stor roll vilket man väljer........
av HerrDödén
#1434976
För att undvika förvirring så förutsätter jag att det är anläggningen i Kista som ovanstående skribenter refererar till som Akalla :-)

Många nöjda röster, viktigast är ändå bra PST. Kan även vara värt att kika på (läs: räkna på) serviceavtal. Även här kan du skicka ett PM så har jag en direktkontakt för detta om du vill ha offerter från Upplands Motor.
av PerreS
#1434983
HerrDödén skrev:För att undvika förvirring så förutsätter jag att det är anläggningen i Kista som ovanstående skribenter refererar till som Akalla :-)
Förvirringen bjuder Upplands Motor på. Man kan undra varför de kallar en anläggning i Akalla industriområde för Upplands Motor Kista. Kollade på en karta, ska man vara extra petig ligger Upplands Motor Kista i Sollentuna kommun.
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]