Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1432181
Efter att kollat priser för service och några andra åtgärder som behövs göras på min Volvo V50 D2-2011, fann jag en liten verkstad i mörkaste Småland som verkar bra. De tar ca 8000kr för service inkl kamremsbyte, byte av bromsolja, byte av länkarmsbussning fram inkl hjulinställning.
Volvoverkstäderna tar mellan 11000-16000 för samma arbete.

Måste även småverkstäder ha någon slags försäkring som täcker skador och brister som kan uppstå?
Jag tänker på om kamremmen är defekt eller att den monterats fel så att motorn havererar.
Enligt försäkringsbolaget som jag rådfrågat säger de att det är verkstaden som ska stå för kostnader i samband med felaktigheter efter verkstadsbesök.
Kan jag få expertisens tips och råd?
#1432195
gingpa skrev:Måste även småverkstäder ha någon slags försäkring som täcker skador och brister som kan uppstå?
Nej
gingpa skrev:Enligt försäkringsbolaget som jag rådfrågat säger de att det är verkstaden som ska stå för kostnader i samband med felaktigheter efter verkstadsbesök.
Stämmer absolut. Det vanliga är att man åker tillbaka så får de fixa det. Sällan saker sprängs i bitar. Då ska det vara en riktigt usel verkstad.
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]