Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av xAx
#1427535
Har fått erbjudande från Falck om vägassitansförsäkring för 395 kr/år. Finns det något mervärde utöver det som ingår i en helförsäkring i allmänhet? Vad anser ni som fått ett sådant erbjudande i förhållande till er helförsäkring?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1427538
Allt sånt går oavkortat ner i runda arkivet här hemma... Säger nog en del om min inställning till det. :-)
av Malmstroem
#1427544
Precis samma sak för mig. Alla erbjudanden om förlängd garanti och assistansförsäkringar slängs direkt. Tillsammans med brev från postkodslotteriet, vars brev jag numera inte öppnar innan de slängs...
av Lockis
#1427569
Har man en volvo med volvo assistans behöver man inte detta.
Dock tror jag min sambo har Falck vägassistans och den verkar vara personlig och inte bunden till en bil.
Dessutom som jag förstår det är det ingen självrisk om man behöver nyttja den.

Sen är ju 395:- rätt mycket att betala om man inte behöver det :-D
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1427570
Malmstroem skrev: tor 04 feb 2021, 10:41 Tillsammans med brev från postkodslotteriet, vars brev jag numera inte öppnar innan de slängs...
Samma här, fattar inte att de inte ger upp... :bored:
av KalleJ
#1427591
Ingen som skickar BREV hem till 100tusen tals personer flera gånger om året erbjuder en bra tjänst oavsett vad de erbjuder. :bored:
För allas skull hitta en alternativ tjänst som inte skickar spammar ut brev.
av frippe64
#1428084
xAx skrev: tor 04 feb 2021, 10:16 Har fått erbjudande från Falck om vägassitansförsäkring för 395 kr/år. Finns det något mervärde utöver det som ingår i en helförsäkring i allmänhet? Vad anser ni som fått ett sådant erbjudande i förhållande till er helförsäkring?
Det beror ju på vad du har i din vanliga bilförsäkring, det kan ju t.ex. vara smutt att få hotell eller hyrbil när bilen pajar under långresan. Eller snabb reparation på plats om möjligt.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]