Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1422194
Hej,

Har min bil på försäljning på blocket och min vän också. Vi blev båda kontaktade inom några minuter av en person som vill köpa bilen direkt. Utan någon förhandling eller liknande. Dock krävde personen ett utdrag från transportkollen.com för att få banklån beviljat. De var väldigt på, att man ska dra ut en rapport från den sidan.

Gick nästa på bluffen och höll på att skriva in mitt bank kort nr innan jag började söka runt efter detta företag. Allt lukta bluff. Då jag och min vän kom på de så sluta de svara oss, vilket ytterligare bekräfta bluffen. Sidan är nyskapad, innan årsskiftet.

Varning för sidan om ni blir kontaktade av någon för detta. Vet ej om det är rätt att lägga upp det här, men låter en moderator ta beslut på det.

Mvh
#1422210
Sorgliga människor, synd att de tjänar så de kan fortsätta bara.

Ja ett tips är att man själv inte ska behöva göra något eller logga in någonstans för då är det antagligen en hund begraven. Bra att du meddelar :-)
#1422216
StorSork skrev:Hej,

Har min bil på försäljning på blocket och min vän också. Vi blev båda kontaktade inom några minuter av en person som vill köpa bilen direkt. Utan någon förhandling eller liknande. Dock krävde personen ett utdrag från transportkollen.com för att få banklån beviljat. De var väldigt på, att man ska dra ut en rapport från den sidan.

Gick nästa på bluffen och höll på att skriva in mitt bank kort nr innan jag började söka runt efter detta företag. Allt lukta bluff. Då jag och min vän kom på de så sluta de svara oss, vilket ytterligare bekräfta bluffen. Sidan är nyskapad, innan årsskiftet.

Varning för sidan om ni blir kontaktade av någon för detta. Vet ej om det är rätt att lägga upp det här, men låter en moderator ta beslut på det.

Mvh
Hört exakt samma historia för någon månad sedan men då hette sajten något annat. Antar att den sidan stängts nu och det är detta namn som gäller. Precis som du säger är det 100% bluff.
#1423931
Råkade ut för denna pajas igår den 15/1 2021.
Ville att jag skulle köpa en bilhistorik från Transportkollen.com så hen kunde få sitt banklån utbetalt. Naturligtvis var lånet redan godkänt, men banken krävde en rapport från just detta bolag.
Transporkollen.com har inte ens någon prisuppgift på sidan där du beställer rapporten och inte heller i villkoren för beställningen, så det kan bli hur dyrt som helst. Men tidigare lurade har uppgett belopp på 1995kronor för detta trams.
Allt du behöver om du behöver det finns gratis på nätet.

Har skrivit till denna Susanne och berättat vad jag tycker om personer som hen och naturligtvis utan att få något svar. Tur att jag anade ugglor...
#1423953
Idag kom det från en Helena som ville köpa bilen som en överrasknings present till sin dotter.
Får ni sådana här frågor på era annonser bry er inte om att svara, det är bara skit och nys med det hela. Tänk att det sitter folk ute i stugorna och håller på med sådant här bara för att vara taskiga och förstöra upplevelsen av att sälja sin bil till någon som verkligen är seriös. Vem ska man tro på?
De som jävlas på det här sättet måste ha någon ding ding diagnos för att orka hålla på och jävlas.

God lördag till er alla, och lycka till.
#1423972
Handlar inte om att jävlas utan detta är ren stöld. Man försöker få någon att betala tusentals kronor för en bluffprodukt.
#1423998
Antar att man kan anmäla de, och att ni som blir kontaktade gör så då? :-)
#1424005
Likadant när vi skulle sälja dottern v60 fast dom ringde inget sms
När jag sa att sådana affärer sysslar inte jag med blev han förbannad och avslutade samtalet med att jag var en idiot som inte ville ha bra betalt för bilen
Det är ju sådant här som gör att man drar sig för att annonsera bilar på blocket 8 av tio svar är ju oseriösa
#1424006
@leiwi, Brukar få fler seriösa svar än oseriösa dör men allt beror ju även på hur vi tolkar svaren ;-) Men så är det, bilförsäljarna tycker nog detsamma om oss :-D

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]