Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1415307
Hej

Plockade ut min V60 TE för två månader sen (tjänstebil). Den ingår i Volvos kampanj att de bjuder på laddningen i ett år. Har anmält mig och ser belopp i VOC. Men ser inte att jag fått något belopp insatt på konto eller något avdrag när jag tittar på månadsspecen från Carpay (tjänstebilsleverantör).

Hur funkar det egentligen?
#1415928
Undrar lite detsamma, villkoren eller erbjudandet där man kunde läsa ganska mycket har försvunnit... Men det jag hittar är följande:

"Efter att du har laddat din laddhybrid under ett år kommer du att få kostnaden för elen återbetald upp till ett maxtak om 3000 kWh."

"Beloppet beräknas utifrån din bils elförbrukning upp till 3000 kWh under ett år multiplicerat med ett schablonpris på el i Sverige under samma period. KWh-priset för perioden är 2,1069 kr/kWh och bygger på Eurostats priser. Kör du din laddhybrid maximalt med el under perioden får du tillbaka 3000 kWh x 2,1069 kr/kWh = 6320,7 kr via Volvo on Call-appen."

Sen hur det betalas ut, om det är i pengar eller något annat blir intressant att se, väldigt oklart.





Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]