Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av volvov702002
#1412850
850 95 25000 mil... alltid haft helförsäkring...

men dessa bilar inte värda nåt mera.

men har skada på stötfångaren samt rejäl buckla i bagageluckan. far min lyckades åstadkomma. är det lönt ens fråga om det hos volvia. visst säkert billigare ordna själv men...
Användarvisningsbild
av Derank
#1412873
nej, går inet att få ersättning och sedan behålla bilen
av volvov702002
#1421974
ok, ja då får man överväga om man själv byter för bilen är halvrisig men går bra....
nån som fått sin bil inlöst....kan inte vara stora pengar för 850 95a 25000 mil?
av frippe64
#1422057
volvov702002 skrev: sön 15 nov 2020, 21:00 ok går inte få ersättning och behålla bilen rullande isf för skrota ?
Så gjorde jag efter ett stöldförsök, behöll bilen och fick pengar i handen.
Reparerade själv det nödvändigaste, lite bucklor och lackskador fick vara.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1422119
Har fått pengar istället för inlösen en gång. Men det var många år sedan och idag vet jag inte om bolagen tillåter det idag. Men det är ju bara att ringa och fråga för att få reda på exakt vad som gäller. Dock lär man vara medveten om att det blir inga stora pengar om den blir inlöst, men ännu mindre om (om möjligheten finns!) väljer att behålla den.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1423032
Betänk också att ett utnyttjande av vagnskadeförsärkingen oftast medför en förhöjd permie framledes.

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?