Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1403983
Hazze23 skrev:Dock inget svar på 1.5 vecka...
Skicka mail till dom, ring strax efteråt och påtala att du har mailat och frågan är hur ärendet fortlöper. Gör så varannan dag till du får svar. Blir det muntligt tacka man och ber de skicka det skriftligt med i svar på ditt mail.

Var trevlig men visa att du nu vill få en lösning på detta
#1410112
Update 2:

Spridarbytet hjälpte ej, samma ryckningar kvarstår. Meken kliar sig i huvudet och skulle dra det med verkstadschefen under veckan som var. Ingen återkoppling än, blir väl att försöka dra fram svar igen :bored:
#1412673
Update 3:

Nu skulle allt dras med försäljningschefen igen p.g.a. spridarna verkstan bytte till var begagnade. Volvo har meddelat att nya spridare ska dit, så allt måste bestämmas av försäljningschefen igen. Märkligt då dom redan en gång sagt att dom tar på sig det, har dom i detta fall inte följt vad Volvo bett verkstan att göra så får det stå för dom.

Vi får se när detta kommer lösa sig...
#1412678
@Hazze23, Är Volvo (eller Volvia?) uppdragsgivare är det de du ska vända tig till så driver de ärendet att "nötterna" får fixa vad de ställt till med. Annars är det oavsett de som får fixa det, de har ju redan erkänt att de ska stå för notan eftersom de tog på sig bytet annars, sen att de satt dit saker som inte lirar är deras problem, som dock sparkar tillbaka på dig...
#1412755
Att byta till begagnade spridare är inte uteslutet. Man kan inte kräva att bilen ska bli i bättre skick än den var innan via en reklamation. Sen kanske Volvo avråder starkt från det i verkstandshandbok eller liknande men självskrivet att få nya grejer på en begagnad bil är det inte. Bildelsbasens största kund är försäkringsbolagen.
#1412759
Lövet skrev: sön 15 nov 2020, 12:20 Att byta till begagnade spridare är inte uteslutet. Man kan inte kräva att bilen ska bli i bättre skick än den var innan via en reklamation. Sen kanske Volvo avråder starkt från det i verkstandshandbok eller liknande men självskrivet att få nya grejer på en begagnad bil är det inte. Bildelsbasens största kund är försäkringsbolagen.
Näe så är det, men jag fick uppfattningen att Volvo hade bett verkstaden från början sätta nya spridare. Men oavsett så har bilfirman åtagit sig att fixa ryckningarna i och med dom kom så nära efter köp.

Så att behöva gå ytterligare en gång via försäljningschef och dra ut på dettta är i mina ögon frustrerande. Inte direkt så dom kan backa på att neka reklamation nu. Isåfall kommer jag aldrig mer köpa bil via samma firma och inte rekommendera dom ett dugg till andra. Lite synd då det är märkeshandlaren och märkesverkstan i stan.
#1412761
Hazze23 skrev:Näe så är det, men jag fick uppfattningen att Volvo hade bett verkstaden från början sätta nya spridare. Men oavsett så har bilfirman åtagit sig att fixa ryckningarna i och med dom kom så nära efter köp.
Du ska ju få bilen ryckfri. Exakt vad verkstaden ska göra för att det blir så borde du egentligen inte behöva engagera dig i. Märkligt att de ens berättar vad de behöver gå igenom internt.

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom