Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1433916
Sådär! I onsdags hämtade jag bilen, änså länge ryckfri. Efter stått på verkstan sedan sent november.

Det ska varit en felande bränslepump i tanken. Nu går bilen som ett skott också, vet inte om jag inbillar mig men den känns betydligt rappare.

Anledning till att det TOG TID var att verkstan här i stan gick helt bet, Volvo själva kunde inte hjälpa dom något mer för dom förstod inget. Bilen fraktades till en annan verkstad inom samma koncern och även där gick man bet, plus fick dom inte tiden räcka som dom trodde p.g.a. manfall. Men slutligen kom den tillbaka till första verkstaden och man kunde härleda det till bränslepumpen i tanken.

Fick även en gratis service då den ändå skulle servas, som lite plåster.
#1433952
Skönt att det verkar ha löst sig! Vilken ÅF var detta? Jag tycker att man kan lyfta fram säljare som ändå verkar försöka lösa sina åtaganden som man ska, inte bara rötäggen :)
#1433956
batmac skrev: fre 05 mar 2021, 22:49 Skönt att det verkar ha löst sig! Vilken ÅF var detta? Jag tycker att man kan lyfta fram säljare som ändå verkar försöka lösa sina åtaganden som man ska, inte bara rötäggen :)
Bilbolaget är ÅF, detta var då i Söderhamn som jag köpte bilen.

Ja dom ska en eloge, tråkigt att det tog ca ett halvår innan det löste sig. Men från att jag överlämnade bilen helt till verkstaden i slutet av november hade jag dels en Hertz bil ca 2 veckor utan kostnad, och efter det verkstadens lånebil fram tills nu.
#1434066
Hazze23 skrev: fre 05 mar 2021, 22:58
batmac skrev: fre 05 mar 2021, 22:49 Skönt att det verkar ha löst sig! Vilken ÅF var detta? Jag tycker att man kan lyfta fram säljare som ändå verkar försöka lösa sina åtaganden som man ska, inte bara rötäggen :)
Bilbolaget är ÅF, detta var då i Söderhamn som jag köpte bilen.

Ja dom ska en eloge, tråkigt att det tog ca ett halvår innan det löste sig. Men från att jag överlämnade bilen helt till verkstaden i slutet av november hade jag dels en Hertz bil ca 2 veckor utan kostnad, och efter det verkstadens lånebil fram tills nu.
Så som jag uppfattade det i början av tråden så fick du betala 3500kr för första åtgärden som inte funkade även fast du hade garanti? Borde det inte vara olagligt att göra så?

Försöker ej skapa problem men trött på att bilförsäljarna försöker leka listiga, innan man köpt en bil så är dom supertrevliga osv men efter köp så vill dom ej ha med en o göra.
#1434068
Näe ingen garanti, men jag inte var tillräckligt noga med att åberopa reklamationsrätt. Jag surna till andra vändan när dom i samspråk med Volvo själva sa att det var spridare och gav offert på 17 000:-

Men summasumarum löste det sig och jag fick servicen kostnadsfritt så man kan nog se dom där 3 500 kr kvittade. Jag hade iallafall begärt fått en service kostnadsfritt medtanke på dom 3 500 kr.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]