Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Jesode
#1399535
Hej

Ni som sökt och fått bidrag för laddboxar.
Har ni fått för laddkabel också, om de inte finns någon fast monterad i boxen?

Tänkte köra på en Easee med Tibber.
av Mike123
#1399547
Varför vill man ha en fast kabel, mer flexibelt med en separat ifall förhållanden ändras, man byter ju ofta bil och då kanske ladduttaget på bilen sitter baktill med konsekvensen att man alltid måste backa upp mot laddbox för den fasta kabeln plötsligt blivit för kort... Eller om man har två bilar och laddar båda med samma laddbox och nån gång behöver ta med sig laddkabeln.... Nä, en Defa eRange Uno 11kW typ 2 valde jag..med separat kabel. Fungerar finfint!
Användarvisningsbild
av GustavB
#1399549
Jag kikar på laddbox och föredrar fast kabel. Dels för att inte behöva sätta i två kontakter men även slippa få kabeln stulen om den sitter kvar i boxen. Verkar som många får det.
av Mike123
#1399551
Oki, låter ju rimligt men vill man bo så till att någon får för sig o tjuva nåt på tomten....nä det vill inte jag o gör det därför inte heller.... ;-)
av SemiImbecille
#1399578
GustavB skrev: ons 02 sep 2020, 13:51 Jag kikar på laddbox och föredrar fast kabel. Dels för att inte behöva sätta i två kontakter men även slippa få kabeln stulen om den sitter kvar i boxen. Verkar som många får det.
På Easee kan du låsa fast den lösa kabeln i laddaren om du vill, bör försvåra något.
Också skönt att kunna byta bara kabeln om den går sönder och slippa elektriker för att byta halva boxen.
Finns för och nackdelar med båda
Användarvisningsbild
av GustavB
#1399686
Mike123 skrev: ons 02 sep 2020, 13:54 Oki, låter ju rimligt men vill man bo så till att någon får för sig o tjuva nåt på tomten....nä det vill inte jag o gör det därför inte heller.... ;-)
Ditt inlägg kvalificerar sig förmodligen topp tre sämsta inlägg jag läst på detta forum. Kan du snälla berätta för mig (säkert andra som också är supernyfikna) vart man ska bo för att inte riskera att något stjäls på tomten i dagens Sverige...
av fkullberg
#1399691
GustavB skrev: ons 02 sep 2020, 22:11
Mike123 skrev: ons 02 sep 2020, 13:54 Oki, låter ju rimligt men vill man bo så till att någon får för sig o tjuva nåt på tomten....nä det vill inte jag o gör det därför inte heller.... ;-)
Ditt inlägg kvalificerar sig förmodligen topp tre sämsta inlägg jag läst på detta forum. Kan du snälla berätta för mig (säkert andra som också är supernyfikna) vart man ska bo för att inte riskera att något stjäls på tomten i dagens Sverige...
Är det en kuggfråga? 😅

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]