Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Mike123
#1399696
Det var iofs en blinkande smiley på slutet av mitt inlägg som syftade till att påvisa en del ironi i det jag skrev men men det gick visst inte fram. Har bott i villaområde i Uppsala senaste 15 åren o kan absolut hänga en laddkabel på laddboxen utan att den blir stulen... sen släpper vi den bollen tycker jag!
av pellemando
#1399700
ångrar att jag inte tog 2 kablar när jag köpte och ansökte om bidraget. 1 som sitter fastlåst i laddboxen och 1 som ligger i skuffen. Slipper man kånkandet
av Mike123
#1399701
Ja det blev en del kånkande på den där laddkabeln i början tills man köpte en till som får hänga på jobbets laddbox. Men kom du inte upp över 20.000 kr i samband med ansökan så att du fick de 10.000 kr? Eller hade du alltså utrymme för att få mer i bidrag?
av pellemando
#1399725
@Mike123, Fanns utrymme, var dumsnål då. Men köpte en Volvo kabel sen på kampanj för 1840.

Har mejlat Naturvårdsverket för att se om man kan komplettera med den med, återkommer med svar om det är fler som undrar.
av pellemando
#1399763
Fick svar nu:

Hej, tack för ditt mejl!
Ja då kan du göra en till ansökan (en tilläggsansökan) och ta upp kabeln där. Vänligen mejla oss då detta är gjort.

Hälsningar Kundtjänst
NATURVÅRDSVERKET

Dock är det oklart hur man ska göra en tilläggsansökan, mejlat en vända till.
av Jesode
#1401276
Måste säga att jag är imponerad av detta stöd och dess förfarande. Fick boxen installerad idag, fick fakturan nu ikväll, så skickade genast in ansökan.

Mindre än en timme senare plingade det till i Kivra, och ansökan var godkänd. Får pengar innom 10 dagar.

Keep up the good work Naturvårdsverket ;-)
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]