Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Stelkramp
#1398452
Tänkte privatleasa en XC40 och funderar lite över denna paragraf:
Rabatt på försäkring
Volvo Privatleasing ger dig 10 % rabatt på en halvförsäkring från Volvia. Det ger dig en helförsäkrad bil tack vare den vagnskadegaranti som redan ingår. Skulle någonting hända leasingperioden får du garanterad reparation med Volvo Originaldelar och en smidig skadehantering hos din auktoriserade Volvoverkstad.
Om jag nu bygger en bil på volvos websajt och det står totalkostnad : 5000 kr, så är det ju exklusive halvförsäkring om jag fattat rätt.

Jag har Trygg Hansa nu för hus, båt och 2 bilar vilket också kommer ge rabatt.. Är det nån fördel eller nackdel att välja Volvia istället för TH? Jag har precis börjat sniffa på detta och inte kollat i alla papper - men har ni något hum mellan tumme-pekfinger vad en halvförsäkring kommer landa på månadsvis?

Bonusfråga.. det jag bygger nu är under volvos privatleasing meny.. Men man kan ju komma in via "bygg-din-volvo" också (för att köpa eller låna), är det möjligt att privatleasa dessa om man konfigurerat en bil där också? Tänkte om det finns andra alternativ.

/ Sanna
av Lövet
#1398463
Stelkramp skrev:Är det nån fördel eller nackdel att välja Volvia istället för TH?
Ingen alls för dig. Massor för Volvo. TH kommer lämna in bilen på aukt.verkstad också så ingen skillnad.
Stelkramp skrev:är det möjligt att privatleasa dessa om man konfigurerat en bil där också? Tänkte om det finns andra alternativ.
Ja men det kan vara så att priset blir rätt oattraktivt för mycket av det som gör privatleasingerbjudandena attraktiva är centrala kampanjer från Volvo och dessa är inte tillgängliga på alla modeller.
Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal s[…]

Jäkla stilig kärra! :-D Brembo bromsar[…]

Vi som beställt nya XC60

Beställde xc60 t6 plus dark den 13:e dec -[…]

Brainys V60

Blev jäkligt bra med lackeringen. :-) F&ari[…]