Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1389772
Hallå ,
Jag är ny med dig i det här forumet och jag ville dela med dig en katastrofal upplevelse som afrikansk konsument samt lidande och diskriminering som jag lidit med (VOLVO-bilar) och dess officiella representant i Marocko: (SCANDINAVIAN AUTO MAROC) företag att ha mina rättigheter som konsument (och att jag fram till skrivandet av detta brev inte kunde återkräva).

Jag köpte faktiskt en ny Volvo V40-bil från den auktoriserade VOLVO-återförsäljaren i Marocko, till min överraskning upptäckte jag att huven på min bil var målade om och att den representerade spår som motiverar detta (färgskillnad mellan bilens färg och huven, spår av kitt i hörnen på huven ...), inför denna situation och efter flera klagomål till Volvo kundtjänst i Marocko och även till kundupplevelsetjänsterna i Sverige, fick jag ett första svar från den marockanska återförsäljare (efter en veckas väntan) som berättade för mig att de fordon som är målade på fabriken kan ha vissa skillnader i nyanser och särskilt med solen. detta svar verkade tveksamt för mig (särskilt eftersom bara huven påverkas av detta problem) fick mig att göra en bedömning av bilen med en expert som är godkänd i Marocko och även i Europeiska unionen, bekräftar utvetydigt expertrapporten att bilhuven har har målade om, framför dessa fakta bad jag om byte av bil och återbetalning av den moraliska och ekonomiska skada som orsakats av denna incident som orsakade mig mycket smärta.

kontaktade också VOLVO-företaget i Sverige för att ingripa med sin försäljningsrepresentant i Marocko, med tanke på allvarligheten i denna händelse såväl som den tvivelaktiga praxis som bekräftats av expertrapporten som bekräftade att bilens huva var målad efter ett första svar på mitt klagomål , VOLVO Sverige har dragit sig tillbaka från fallet genom att säga mig att se direkt med företagets återförsäljare i Marocko,

Idag befinner jag mig framför en bedrägeri från företaget VOLVO Sweden såväl som dess marockanska återförsäljare som vägrar min juridiska begäran om byte av bil eller ersättning, som inte längre svarar på mina klagomål som kund (inget svar från Volvo Sveriges andel av deras marockanska återförsäljare i mer än två veckor); ingen förklaring till denna händelse och av orsakerna till att sälja en bil som antas vara ny medan huven är ommålad. (se bilder bifogade)

Tack på förhand för din tid
:-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(
Bilagor
20200617_111822.jpg
20200617_111822.jpg (909.04 KiB) Visad 8409 gånger
20200617_111814.jpg
20200617_111814.jpg (843.57 KiB) Visad 8409 gånger
#1389814
Nog för att diskussion om färg kan vara diskriminering, men knappast i detta fall.
Det är naturliga nyansskillnader i viss ljussättning, se nedan exempel från blocket.


https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... k/89902597

98393871-a9d6-46f1-9ada-5f09dd517260.jpeg
98393871-a9d6-46f1-9ada-5f09dd517260.jpeg (15.32 KiB) Visad 8360 gånger


https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... k/90603511

1170x.jpeg
1170x.jpeg (137.85 KiB) Visad 8360 gånger
#1389828
volika anledningar:
Av vad vi inte respekterade som VOLVO-kund, av vad kundbehandlingen skiljer sig från (ett klagomål till exempel två veckor utan svar från Volvo), av det vi sålde mig en bil som påstår sig vara ny men vem är inte (dess huva är målad på nytt) är det en begagnad bil som vi säljs för priset på en ny bil? eftersom vi nekas en juridisk rätt som är ändringen eller återbetalningen av bilen medan de har bevis (godkänd expertrapport) för att huven är målad ... detta av detta lidande och denna diskriminering i behandling av klienter jag pratar om
#1389865
Har du frågat om Volvo vill ta på sig att lackera om huven (igen)?

Att Volvo inte vill byta bilen och betala något skadestånd för ekonomisk skada och smärta har jag förståelse för.
#1390084
Varför ens lägga in ett inlägg på ett svensk forum som inte har mer med Volvo att göra mer än att det handlar om Volvointresserade personer , tror han att Volvocars ledning läser här och kommer ringa till Marocko och be de gör något?
Sen verkar det som att Google Translate inte hade sin bästa stund heller...
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!