Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MeytalCohen
#1389130
jag har fått ett erbjudande från SvensktFordonsskydd. De erbjuder garanti nu när fabriksgarantin har gått ut. 2120:- per år.
Är det någon som har erfarenheter?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1389133
Om du googlar svensk fordonsgaranti så är det nog inget du vill ha. Läs vad t.ex. Konsumentverket säger....
av Anders1234
#1395445
Hej,

det är inte samma företag ni talar om. Jag har tecknat en förlängd garanti hos Svenskt Fordonsskydd och dessutom haft en skada som dom ersatt..

Det företaget ni pratar om som heter Fordonsgaranti är något helt annat..

Bra att läsa namnen innan man skrivet ;)

Ha det bra i sommarvärmen :)
Användarvisningsbild
av Derank
#1395452
MeytalCohen skrev:jag har fått ett erbjudande från SvensktFordonsskydd. De erbjuder garanti nu när fabriksgarantin har gått ut. 2120:- per år.
Är det någon som har erfarenheter?
Du kan åtminstode lugna dig ett år då du år 3 har reklamationsrätt på bilen och den är lika bra som nybilsgarantin.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1395465
Boxadress(!) i Stockholm och företaget registrerat i Hong Kong. Ingen vettig information på hemsidan om företaget i sig. Och som vanligt en "nöjd kund" som skriver sitt första inlägg...
Användarvisningsbild
av Derank
#1395468
Jo, det är bluff, jag har fått deras erbjudande ett flertal gånger då nybilsgarantin gått ut

Och ts kan ta det lugnt ett år till.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk


av frippe64
#1395534
Anders1234 skrev: lör 08 aug 2020, 10:11 Hej,

det är inte samma företag ni talar om. Jag har tecknat en förlängd garanti hos Svenskt Fordonsskydd och dessutom haft en skada som dom ersatt..

Det företaget ni pratar om som heter Fordonsgaranti är något helt annat..

Bra att läsa namnen innan man skrivet ;)

Ha det bra i sommarvärmen :)
Du har rätt, det är ett annat bolag.
Ni startade ju nytt när det började bli hett om öronen i det gamla svenskregistrerade bolaget... bluff rakt igenom...

https://www.hkcorporationsearch.com/companies/2918416/
Användarvisningsbild
av leiwi
#1395641
bara det att det är registrerat i Hong Kong i februari 2020 säger ju en hel del del om hur seriöst det är !!!!!!!!!!

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]