Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Lamornaskung
#1388318
IMG_20200702_111245.jpg
IMG_20200702_111245.jpg (404.12 KiB) Visad 8528 gånger
Såhär såg fakturan ut efter jag haft min v40(2015) inne på Bilia idag. Tyckte hela skiten var lite sketchy för jag lämnade in bilen till en mekaniker i tisdags som var väldigt bra och kunde förklara vad han gjorde, men en annan snubbe tog tydligen över arbetet under felsökning och reparation, några kablar som behövde bytas, när jag fick fakturan frågade jag såklart om priset på de olika delar etc framförallt ledningsmattan. Tyvärr är jag obildad inom bilar men kan verkligen en så liten komponent kosta såhär mycket?! O varför är det inget produktbr bakom ledningsmattan som på de andra delarna?

Tacksam för hjälp
av Erik Å
#1388329
Du får nog titta efter vad de egentligen har gjort, "skarvhylsa 6 st" tyder på att de har skarvat in helt vanlig enkelledare som kostar några kronor metern.
Inte med någon dyr reservdels-kabelmatta á 2846 kr.. :-/ Det skulle också förklara varför det inte finns något artikelnummer
av Lövet
#1388335
Klart inte Bilia fakturerar 2800kr för en del som man inte använder. Finns ingen anledning för en mekaniker att bete sig så.

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]