Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av pympen
#1386594
Finns en skada om ca 3x5cm på bagageluckan på en ny-begagnad v70II.
Ser ut att ha blivit tilltryckt då luckan är sprucken i området och även saknas lite lack runt om. (Det syns om man vet om det)
Då bilen köptes med vetskap om skadan och volvia helförsäkring är tecknad så undrar jag om dom möjligt godkänner anmälan så man bara behöver betala självrisken på 3000kr eller kan man bli nekad ersättning ändå?
Antar att det ses som självförvållat så länge man inte gör nån fuling och istället anmäler det som parkeringskada eller liknande utan vidare mer vetskap om vad som hänt. :oops:
Eftersom risken blir att isf byta lucka pga sprickan så låter det rätt saftigt att punga ut själv..

Hur hade ni gjort före ni kontaktar försäkringsbolaget?

Asking for a friend.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1386609
Eftersom skadan fanns när du köpte bilen kan du naturligtvis inte nyttja din försäkring för att reparera den.
av pympen
#1386653
MartinS skrev: tis 23 jun 2020, 07:17 Eftersom skadan fanns när du köpte bilen kan du naturligtvis inte nyttja din försäkring för att reparera den.
Det begriper jag, men om vi antar att skadan uppstod 5 månader efter att jag försäkrade bilen?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1386663
Men det gjorde den inte....
av Cox
#1386683
Idiot sånna som du, bidrar till högre premie för ärliga försäkringstagare.

Lämna bort och få den fixat, kostar inga 3 papp heller

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

av Solomon
#1386686
Det går inte när min granne gjorde som du har sagt men han lurade tillförsäkringsbolaget på annan sätt.
av Lövet
#1386692
Försäkringar används för att ersätta plötsligt uppkomna skador under den tid man själv haft bilen försäkrad. Allt annat är försäkringsbedrägeri och sådant varken diskuterar eller tipsar vi om här.
av pympen
#1386699
Cox skrev: tis 23 jun 2020, 12:33 Idiot sånna som du, bidrar till högre premie för ärliga försäkringstagare.

Lämna bort och få den fixat, kostar inga 3 papp heller

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Håll i hästarna! Delar med mig om spekulationer, hur har jag bidragit till att du får ökad premie?

Om du vet något företag som lagar en sprucken glasfiberplast lucka inkl lackering och jobb till privatperson under 3k så dela med dig istället :-)

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]