Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1381834
Hej, har en Volvo V70 2.4 anno 2001. Fick motorstopp och blev bärgad till Biliaverkstad. Verkstaden konstaterade vad jag själv misstänkte, generatorn var slutkörd. Felsökningen kostade 3000 och jag fick två alternativ, ny eller begagnad generator + verkstadskostnad 13300 respektive 8300. Jag tycker detta låter väldigt dyrt, är det någon här som har koll och kan vägleda prismässigt?

Tacksam för svar
/Björn
#1381853
robinb3rgsten skrev: mån 25 maj 2020, 21:52 .. så ta bilen därufrån
Häng på en batteriladdare några timmar om batteriet är tomt där bilen står på Volvo, sen kan du köra några mil om du stänger av alla onödiga elförbrukare. En halvtimme bör den lätt kunna gå om batteriet är någorlunda fräscht.. Råkar du ha möjlighet att låna ett extrabatteri att ha med som reserv så känns det ännu tryggare :-)
#1381861
Jag bytte själv på min S80 300:- för bra begagnad och en halvtimmes jobb. Multiremmen fick verkstaden sätta på 100:-. Vet inte vad det är med mig och multiremmar. Vi går inte ihop helt enkelt. Kör till verkstaden utan rem. Lite trög i ratten annars funkar det bra.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]