Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1377289
Hej!

Ny bil, nya utamaningar. Har en 6 mån gammal V90 CC som redan fått smaka på lite styrk;

1) Liten bula + lång repa i motorhuv efter närkontakt med snö och is från en av banverkets snöslungor(!). Bulan går säkert att "masera" bort, repan torde vara poleringsbar. Undviker gärna omlackering då min erfarenhet av försäkringsjobb hos aukt. volvoverkstäder är låt oss säga "tveksam".

2) En ID*OT till granne i garage hemmavid har lämnat 10-talet(!) små uppslagsmärken i ena bakdörren, samtliga så grunda att de ser ut att kunna poleras bort.

Förutom tips på hur man inom lagens råmärken bäst uppfostrar grannen letar jag efter tips på en seriös firma som kan åta sig arbetet med att trolla bort ovanstående (inte grannen men skadorna...). Pris är underordnat då Banverket är villiga att göra rätt för sig och grannen vare sig han vill eller inte kommer få stå för sin del. Jag bor i city men har inga problem att röra på mig hyggligt långt utanför stan om det behövs, det viktiga är att dom som tar sig an problemen kan sin sak.

Vad har ni för tips där ute? Det får gärna vara en firma som är ansluten till något av de större varumärkena (Ditec, MR CAP) då jag kan tänka mig att gör en större lackbehandling när den ändå är inne. Men kanske tänker jag fel här, finns kanske bättre yrkesskicklighet utanför de som driver rekond-franchise...?

Tack på förhand för grymma tips! :)

///L
#1459395
I brist på svar får jag delge er lösningen. Var idag till Dentec http://dentec.se i Täby där Roger trollade bort bulan på huven och ytterligare en precis under a-stolpen (som grannen fixat genom att dra styret på fyrhjulingen rakt in i bilen...). Jobbet gick snabbt och smidigt och var högst överkomligt rent prismässigt.

///L
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]