Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1436507
TS var senast inloggad sön 19 apr 2020, kl. 21:22, så ett svar kan nog dröja...
Användarvisningsbild
av sura56
#1436549
V40CC skrev: tor 18 mar 2021, 17:18 Hur löste sig försäljningen? Är i precis samma sits. :-/
Se mitt svar några inlägg upp, fungerat perfekt varje gång jag köpt en bil med skuld på .
av Lockis
#1436610
Det gick säkert super bra!

Gör som alla sagt. Kontrollera restskuld. Betala in denna i samband med ägarbytet.
Och allt är frid och fröjd.
Som köpare sätter du aldrig in hela köpesumman till säljaren om bilen har skuld.
Köparen kan bli ansvarig för att lösa eventuell kredit om säljaren inte gör det.
Så som köpare betalar du in restskuld till finansbolag och resterande till säljande part i samband med ägarbyte.
Användarvisningsbild
av batmac
#1436648
Jag hade kvar skuld hos DNB finans på min V60 och ringde och kollade med dom innan försäljning, och så länge det betalade in samtidigt/närtid så var det inga problem med ägarbyte. Vi gjorde även som ovan att köparen betlade direkt in till DNB det som var kvar där, och resten till mig. Funkade fint och är så jag också skulle gjort som köpare.
av Lövet
#1436652
Det går bra att göra ägarbyte på gamla regbeviset om man gör det samma dag som skulden betalas. Väntar man och finansbolaget tar bort kreditmarkeringen (det är ingen "spärr" oavsett vad folk tror) så kommer Transportstyrelsen skicka ett nytt regbevis efter nästa nattkörning och då funkar inte kontrollnumret och qr koden längre.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]