Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Lole
#1374932
Hej. Skall sälja min V60 17- Har fortfarande kvar lån på bilen. Hur fungerar en försäljning ? Någon som gjort det ?
Har lån hos Volvo.
Tack för svar.
av Lövet
#1374939
Lole skrev:Hej. Skall sälja min V60 17- Har fortfarande kvar lån på bilen. Hur fungerar en försäljning ? Någon som gjort det ?
Har lån hos Volvo.
Tack för svar.
Kontakta volvofinans för aktuell restskuld, be köparen betala dit, betala resten av beloppet till dig. Viktigt att göra ägarbytet samma dag som betalningen för annars kommer Transportstyrelsen hinna skicka ut ett nytt regbevis utan kredit och då funkar inte koden på det gamla
Användarvisningsbild
av leiwi
#1374966
Blir lite svårt , det går inte att göra ägarbyte på en bil med restskuld . Det kan ta lite tid innan Transportstyrelsen får besked från Volvo finans om att bilen inte har restskuld . Jag som köpare skulle aldrig betala in restskulden ,och inte kunna göra ägarbytet på samma gång
av Lole
#1374968
leiwi skrev:Blir lite svårt , det går inte att göra ägarbyte på en bil med restskuld . Det kan ta lite tid innan Transportstyrelsen får besked från Volvo finans om att bilen inte har restskuld . Jag som köpare skulle aldrig betala in restskulden ,och inte kunna göra ägarbytet på samma gång
Fasen va krångligt. Tack för svaret.
av Lole
#1374969
Lövet skrev: tor 16 apr 2020, 13:56
Lole skrev:Hej. Skall sälja min V60 17- Har fortfarande kvar lån på bilen. Hur fungerar en försäljning ? Någon som gjort det ?
Har lån hos Volvo.
Tack för svar.
Kontakta volvofinans för aktuell restskuld, be köparen betala dit, betala resten av beloppet till dig. Viktigt att göra ägarbytet samma dag som betalningen för annars kommer Transportstyrelsen hinna skicka ut ett nytt regbevis utan kredit och då funkar inte koden på det gamla
Har du provat detta ? Fungerade ? Tack för ditt svar.
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1374991
Kan du inte lösa lånet annars? Ta ett vanligt blancolån om du inte har tillräckligt sparat.

Annars har jag hört det ska gå bra att skriva över bil med kredit. Det är ingen spärr som hindrar det.
Och som nämnts ovan gör det direkt annars blir gamla regbeviset ogiltigt.
av Lövet
#1375006
leiwi skrev:Blir lite svårt , det går inte att göra ägarbyte på en bil med restskuld . Det kan ta lite tid innan Transportstyrelsen får besked från Volvo finans om att bilen inte har restskuld . Jag som köpare skulle aldrig betala in restskulden ,och inte kunna göra ägarbytet på samma gång
Det där är fel. Det går utmärkt att göra ett ägarbyte på bil med restskuld. Det enda som händer är att leasingbolaget får en signal från transportstyrelsen att ägarbyte har skett. Detta gör att de kollar att de fått en lösen på restskulden. Det heter anmärkning kredit på registreringsbeviset, inte kreditspärr.
av Lövet
#1375007
Lole skrev:
Lövet skrev: tor 16 apr 2020, 13:56
Lole skrev:Hej. Skall sälja min V60 17- Har fortfarande kvar lån på bilen. Hur fungerar en försäljning ? Någon som gjort det ?
Har lån hos Volvo.
Tack för svar.
Kontakta volvofinans för aktuell restskuld, be köparen betala dit, betala resten av beloppet till dig. Viktigt att göra ägarbytet samma dag som betalningen för annars kommer Transportstyrelsen hinna skicka ut ett nytt regbevis utan kredit och då funkar inte koden på det gamla
Har du provat detta ? Fungerade ? Tack för ditt svar.
Ja. Jag gissar inte i den här frågan.
Användarvisningsbild
av sura56
#1375161
Jag har köpt Volvosar flera gånger då ägaren (säljaren) har haft lån hos Volvofinans. Då har vi ringt och kollat aktuellt skuld att lösa den dagen vi gör affären, pengar sätts in på volvofinans och resterande till säljaren och sedan gör vi ägarbyte, Sedan har jag alltid fått hem ett nytt ägarbevis på mej och då har det alltid stått "kredit" i det fältet, och sedan efter ytterligare några dagar kommer det ett nytt ägarbevis till mej igen, nu utan "kredit" på.
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]