Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1367456
Hej Jag skulle behöva era åsikter och synpunkter spontana reaktioner på detta här som jag ska berätta om nu........Så här är det

Jag har en riktigt fin och en riktig välvårdad Volvo 240GL årsmodell 1988 med bara en tidigare ägare bara & bilen har bara rullat 14.845 Mil totalt........& Jag köpte bilen den 4 april 2012........en vardaglig bruksbil har den varit........Samma Dag så ringde jag till försäkringsbolaget if & tog en variant som hette
stor Bilförsäkring pris 680 kr per månad & allt har varit frid & fröjd hela tiden Fram tills igår Då det var dags den vanliga Årsförnyelsen av försäkringen........Då hade Försäkríngsbolaget Nergraderat min bilförsäkring från (Stor Bilförsäkring) till en vanlig Helförsäkring med någon slags tilläggs försäkring som heter Bildextra.........& Det enda som skiljer dessa 2 Stycken försäkringarn åt........Det är 3 Stycken olika saker som fanns med i min tidigare försäkring

1...20% mera i ersättning vid total skada

2... Nyckeln försäkring

3... Otur...... skador på inredningen inne i Cupén & i bagageutrymmet


Så är det någon som har upplevt samma sak som jag med tanke på att medparten har äldre Volvo bilar


Mvh
Peter Börjesson
1263977217.jpg
1263977217.jpg (53.02 KiB) Visad 6814 gånger
323689201.jpg
323689201.jpg (49.81 KiB) Visad 6814 gånger
Mvh Peter

#1367967
Att vissa villkor/tillägg/försäkringar inte erbjuds på bilar som har en viss ålder känns inte så ovanligt. Men det bästa är väl att du pratar med försäkringsbolaget så dom kan förklara varför man ändrat omfattning i förnyelsen.
#1368052
Kolla vad andra bolag kan erbjuda. Personligen tycker jag att 680 månad är rena rånet.
Tycker det är en smula synd att använda den bilen som bruksbil. Om du bara kör på sommaren
kanske det finns nån billig veteran försäkring där du får använda bilen till vanliga turer och ärenden med.
Gäller att man kollar villkoren då men det ser ut som du har koll på sånt.
#1368787
Jernhand skrev:Kollar jag på Volvia så är min premie på den bilen 393 kr/mån med Volvia Nice Price Försäkring, Därutöver kan man lägga till 69 kr extra för Trygghetspaketet med hyrbil, nyckelförsäkring mm.
Detta här Priset fick jag fram för just Min bil hos Volvia......743 Kr Per månad.........Sen så har jag samlat alla mina övriga försäkringar hos samma bolag
PSX_20200308_183216.jpg
PSX_20200308_183216.jpg (59.6 KiB) Visad 6458 gånger
Mvh Peter

#1368789
Volvia, går på ålder. prova t.ex. Länsförsäkring(**nvm där fick jag enbart halvförsäkring/trafikförsäkring**)Tryggfjanta/trygghansa skulle jag avråda dig..(må ha billigt försäkring men när det väl kommer till kritan hos dom försöker dom slingra ur sig och slippa betala ut..

bara en gissning så är din ålder under <25?

Jag provade att lägga in regnummer och jag fick till 345kr/mån(helförsäkring+71kr trygghetspaketet, 3000kr självrisk), och nice price låg cirkus 314kr/mån + trygghetspaket dock är självrisken på 5000kr minimum*
#1368803
För pengarna du verkar vara beredd att betala så kanske det finns någon entusiastförsäkring eller något?
Jag slog in ditt reg nr på Bilsport Entusiastbil med ett värde på bilen 30 000 och fick pris på helförsäkring 1670 sek/år.

Som jämförelse närmar jag mig 50 och bor i en by utanför Malmö, detta är vad Volvia erbjuder mig på din bil:
förs.JPG
förs.JPG (55.12 KiB) Visad 6431 gånger
#1368807
Cotag skrev:För pengarna du verkar vara beredd att betala så kanske det finns någon entusiastförsäkring eller något?
Jag slog in ditt reg nr på Bilsport Entusiastbil med ett värde på bilen 30 000 och fick pris på helförsäkring 1670 sek/år.

Som jämförelse närmar jag mig 50 och bor i en by utanför Malmö, detta är vad Volvia erbjuder mig på din bil:
förs.JPG
Jag är 52 år gammal men bor i ett område som räknas som särskilt utsatt av polisen i Göteborg

Mvh Peter

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]