Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
#1362933
Volvia har en, iallafall för mig, ny tjänst där man kan välja att betala en del av premien "per mil". Kopplat till Volvo On Call.
Låter tilltalande för mig eftersom mina årsmil varierar och aldrig tar man sig tid att ändra till tätt hos försäkringsbolaget.
Tankar?
Volvia.JPG
Volvia.JPG (76.11 KiB) Visad 7038 gånger
av Lockis
#1362935
När jag räknade på det så blev det riktigt dyrt. Nu ser ju min körning inte ut som alla andras då jag oftast ligger på 3500+ om året.

Kör man mindre kanske det blir billigare.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1362941
Helförsäkring på min med 1000-1500 mil kostar 5687.
Med "betala per mil" blir kostnaden för 1500 mil 6039 och 1000 mil 5334.
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1362951
Samma för mig, kör ca 2000mil och det skulle bli ca 800kr dyrare per år.

Förstår inte för vem detta är fördelaktigt?
Möjligen om man har väldigt varierande miltal varje år.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1362956
Räknade med på detta då vi valde Volvia i veckan och det skulle tyvärr inte löna sig, räknade att det kan bli upp till 1500 mil.
Användarvisningsbild
av gripen
#1362962
Cotag skrev:Volvia har en, iallafall för mig, ny tjänst där man kan välja att betala en del av premien "per mil". Kopplat till Volvo On Call.
Låter tilltalande för mig eftersom mina årsmil varierar och aldrig tar man sig tid att ändra till tätt hos försäkringsbolaget.
Tankar?
Volvia.JPG
Vad är det för adress till sidan du klippt från. Hittar den inte på volvia.se :)

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av gripen
#1362973
Tack, så länge jag har PV-garanti kvar och därmed halvförsäkring lär det inte löna sig för mig (heller). Men kanske sedan, vi får se.

Synd att det inte går att se kostnad om man redan har försäkring i Volvia
S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]