Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1357632
Derank skrev:och läser du avtalet jag hänvisar till så står ju allt där, det är Volvos egna villkor.
Det är dock ändrat till 300 mil över om året nu.
#1357638
Lockis skrev: tis 07 jan 2020, 21:28
Derank skrev:och läser du avtalet jag hänvisar till så står ju allt där, det är Volvos egna villkor.
Det är dock ändrat till 300 mil över om året nu.
Och de har en egen definition av år. Det kan vara mellan besiktningar eller mellan servicetillfällen.
Det som är intressant är dock att ingen automatisk återbetalning sker av överdebitering...
#1357668
Derank skrev:Man tecknar ju för att man då har en månadskostnad, varför betalar du bilförsäkringen en gång i månaden? du kan ju betala den årsvis, är ju lixom samma sak. Skulle föredra att ha bilskatten månadsvis ochså, osv.
Jag betalar försäkringen årsvis, om frågan var ställd till mig. De flesta fb tar några % extra för att betala månadsvis. Det finns liksom ingen anledning att bjuda på.
#1357698
Lockis skrev:
Derank skrev:och läser du avtalet jag hänvisar till så står ju allt där, det är Volvos egna villkor.
Det är dock ändrat till 300 mil över om året nu.
Sedärja https://assets.volvocars.com/se/~/media ... 3UEALw_wcB

var tydligen ändrat, i Maj 2019, förlängde mitt i 3år i aprill 2019, 'r väl därför de inte gn'llt än
#1357722
Lobocut skrev: tis 07 jan 2020, 23:52 Så hur många mil kördes över dessa 1100 mil? Hur många mil hade bilen när servicen gjordes 7/9 2018 och 20/8 2019?
Det är inte speciellt intressant. Det som är intressant är hur många mil bilen gått vid nästa service, eftersom det är det är det enda som påverkar Upplands Motors kostnader.
Hittills har servicekostnaderna varit helt enligt plan.
#1357745
mikebike skrev: ons 08 jan 2020, 08:43
Lobocut skrev: tis 07 jan 2020, 23:52 Så hur många mil kördes över dessa 1100 mil? Hur många mil hade bilen när servicen gjordes 7/9 2018 och 20/8 2019?
Det är inte speciellt intressant. Det som är intressant är hur många mil bilen gått vid nästa service, eftersom det är det är det enda som påverkar Upplands Motors kostnader.
Hittills har servicekostnaderna varit helt enligt plan.
Det är klart att det är intressant ur en avtalssynpunkt eftersom att din kostnad görs på beräknad körsträcka...
#1357754
Lockis skrev: ons 08 jan 2020, 10:41
mikebike skrev: ons 08 jan 2020, 08:43
Lobocut skrev: tis 07 jan 2020, 23:52 Så hur många mil kördes över dessa 1100 mil? Hur många mil hade bilen när servicen gjordes 7/9 2018 och 20/8 2019?
Det är inte speciellt intressant. Det som är intressant är hur många mil bilen gått vid nästa service, eftersom det är det är det enda som påverkar Upplands Motors kostnader.
Hittills har servicekostnaderna varit helt enligt plan.
Det är klart att det är intressant ur en avtalssynpunkt eftersom att din kostnad görs på beräknad körsträcka...
Serviceavtalet är egentligen en avbetalning och då är det intressant att veta vad man betalar av på. En faktisk kostnad eller en beräknad kostnad, särskilt om det inte sker någon återbetalning om beräkningen visar sig vara felaktig.
Hittills har inte mina servicar kostat mer än beräknat, det är först vid nästa service som det eventuellt kan uppstå en högre kostnad.
#1357755
mikebike skrev:
Lockis skrev: ons 08 jan 2020, 10:41
mikebike skrev: ons 08 jan 2020, 08:43 Det är inte speciellt intressant. Det som är intressant är hur många mil bilen gått vid nästa service, eftersom det är det är det enda som påverkar Upplands Motors kostnader.
Hittills har servicekostnaderna varit helt enligt plan.
Det är klart att det är intressant ur en avtalssynpunkt eftersom att din kostnad görs på beräknad körsträcka...
Serviceavtalet är egentligen en avbetalning och då är det intressant att veta vad man betalar av på. En faktisk kostnad eller en beräknad kostnad, särskilt om det inte sker någon återbetalning om beräkningen visar sig vara felaktig.
Hittills har inte mina servicar kostat mer än beräknat, det är först vid nästa service som det eventuellt kan uppstå en högre kostnad.
Jo men du förutbetalar de kostnaderna, det är ju hela grejen med serviceavtal. Om de inte tar in kostnaderna före den sista servicen så skulle du istället få en hög klumpfaktura och det vill de flesta serviceavtalskunder inte ha - annars skulle de ju inte ha något avtal från början.
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]