Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
#1326624
Hej pga vissa familije problem som har uppkomit funderar jag på att ångra mitt bilköp. Jag tänker inte skriva vilka problem det gäller men det gäller min son. Jag har tappat lust för allt och det känns bara fel att spendera pengarna på bilar och annat.
Min bil är bara orderlagd,beställd i slutet av maj men jag har inte fått någon preliminer leverans vecka heller. Enligt säljaren skulle jag få bilen 2020 i slutet av första kvartalet. Hur stora är boter jag måste betala?
V60 t8 polestar enginnerid
Har någon varit med om detta innan?
Screenshot_20190714-085019_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20190714-085019_Samsung Internet.jpg (65.9 KiB) Visad 14170 gånger
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1326628
Prata med en säljare. Förmodligen sitter någon och väntar på en bil med längre leveranstid. Vore ju skillnad om du beställt en trögsåld modell.
Användarvisningsbild
av epostaren
#1326631
Konsumenter har rätt att avbeställa, men är då skyldig att ersätta säljaren för kostnaderna. Om avbeställning görs senast en vecka efter den dag då avtalet blev bindande gäller enligt villkoren det 1.5% av köpeskillingen (totalpriset). Därefter kostar det 7% alt 15 % beroende på bilens pris. Det som gäller för dig står i kontraktet som säljare och köpare har skrivit på. Läs under punkt 2, 3 och 11 i köpekontraktet vad som gäller för dig. Är säljaren bussig och kan hitta en annan köpare och om bilen kan säljas till denne utan förlust för säljaren, kan du kanske komma undan oskadd, men det vet du mer om när du har varit i kontakt med säljaren. Hoppas att allt löser sig på bästa sätt för dig o din familj...
Användarvisningsbild
av Derank
#1326636
Ja du kan avbeställa, har själv gjort det , säljaren har dok rätt att ta ut en avgift.

Jag betalade ingenting för min beställda bil kunde han sälja på en gång, då de inte gick att beställa längre ( v70 oceanrace)



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk


Användarvisningsbild
av sony
#1326645
Tack. Bilen i frågan är en v60 t8 twin engine polestar engineered. Ska prata med min säljare imorfon kanske efter semestern. Vecka 33. Turslanda är nu stängd och inga bilar produceras innan vecka 33.
Kan tänka mig betala nåt. 20 000 men inte 50 000 då är det skit samma.
Bilen kostar efter alla rabbater 620 000utan rabbat 710 000
Användarvisningsbild
av Derank
#1326706
Det lär ju stå folk i milslånga köer för en T8a så det blir nog inga problem att häva det köpet, den kan han sälja på direkten, konstigt vore annat.
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]