- ons 19 jun 2019, 19:49
#1322376
Ska försöka förklara lite kort.
Köpte en xc60 d5 september förra året årsmodell 16 och hade rullat 12600mil.
Har ett missljud när ac:n är igång. Kontaktade bilfirman när jag upptäckte det och det var efter några veckor efter jag köpte bilen. Bilen lämnades in 30oktober utan att de åtgärdade problemet . Bilen har varit inne 4 gånger utan att de löst felet. Har även varit i kontakt med en auktoriserad Volvo verkstad som säger att det absolut inte ska vara så.
Idag var vi och hämtade bilen för sista gången och nu får vi ingen hjälp från bil firman längre utan de säger att det ska vara så, (sålänge ac:n ger kyla så ör det inget fel på den säger de)
Vi hade 6 månader trafiksäkerhetsgaranti och 12 månader trygghetsgaranti (1200mil). Plus ett mejl att de förlängt garantin på ac:n i 12 månader eftersom de inte löste felet i slutet av maj.
Bilen har nu gått 13800mil och volvoverkstaden vill felsöka för 2000kr innan de kan faställa men de sa att det lutade mot kompressor byte ca 14000kr. Har mejlat bilfirman och redovisat datum och allt sånt där..
Så vad händer nu om de inte svarar på mejlet, är det bara att kontakta ARN? Mvh
Köpte en xc60 d5 september förra året årsmodell 16 och hade rullat 12600mil.
Har ett missljud när ac:n är igång. Kontaktade bilfirman när jag upptäckte det och det var efter några veckor efter jag köpte bilen. Bilen lämnades in 30oktober utan att de åtgärdade problemet . Bilen har varit inne 4 gånger utan att de löst felet. Har även varit i kontakt med en auktoriserad Volvo verkstad som säger att det absolut inte ska vara så.
Idag var vi och hämtade bilen för sista gången och nu får vi ingen hjälp från bil firman längre utan de säger att det ska vara så, (sålänge ac:n ger kyla så ör det inget fel på den säger de)
Vi hade 6 månader trafiksäkerhetsgaranti och 12 månader trygghetsgaranti (1200mil). Plus ett mejl att de förlängt garantin på ac:n i 12 månader eftersom de inte löste felet i slutet av maj.
Bilen har nu gått 13800mil och volvoverkstaden vill felsöka för 2000kr innan de kan faställa men de sa att det lutade mot kompressor byte ca 14000kr. Har mejlat bilfirman och redovisat datum och allt sånt där..
Så vad händer nu om de inte svarar på mejlet, är det bara att kontakta ARN? Mvh