Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Daviddd
#1334468
Intressant. När det var aktuellt senast (på en V50) fick jag göra det på Bilia Lidingö pga sent ute, och där är jag normalt aldrig och det var inte tal om något test.
Användarvisningsbild
av epostaren
#1334471
Konstigt kan man tycka. Naturligtvis ska man testa hur mycket fukt det är i bromsvätskan. Är det inom marginalerna, så byter man naturligtvis inte. Men, ett stort men är att det inte är säkert att man får rätt värde om man kollar bromsvätskan i behållaren. Det kan ändå finnas fukt ute i bromsrören som kan koka om man har otur. Jag byter hellre bromsvätska en gång för mycket än en gång för lite, men det är ju jag det. På min gamla Volvo byttes den varannat år och en gång efter 3 år.
av Daviddd
#1334525
Kanske är det så att han inte hade gått vidare om han inte tyckte det behövdes, men jag minns det som att jag fick en direkt fråga: vill du byta?
av mikebike
#1335328
Daviddd skrev:Kanske är det så att han inte hade gått vidare om han inte tyckte det behövdes, men jag minns det som att jag fick en direkt fråga: vill du byta?
Ändå bättre än i mitt fall "och så skall vi byta bromsvätska" d.v.s. ingen fråga.

1295:- att betala vid avhämtning av bilen.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1336280
pellemando skrev: mån 02 sep 2019, 14:12 @Frankenharry, hur gick/går det för dig?
Han har inte varit inne här nå mer. Kom in. Skrev av sig och försvann :D

Nu har han säkert rätt men jag har alltid lite svårare att ta de på allvar som kommer in på ett forum. skriver i affekt ett par dagar och sen försvinner. En person som skriver en längre tid kan man ju kolla upp kvaliteten på dennes övriga trådar och därmed uppskatta om han är en jobbig kund eller om det är fel på bolaget.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]