av Rotud - tis 18 jun 2019, 14:36
- tis 18 jun 2019, 14:36
#1322101
Åkte på en riktig blåsning i fredags...
Hade en oprutad offert från Mekonomen på 3924 för byte av hjullager (V70 D5), men frugan lämnade in bilen på Bilia Täby för de hade ju varit schyssta tidigare och då haft ungefär samma pris på ett skivbyte som Mekonomen hade. Satte lunchen i halsen när hon messade att meken ringt och sagt att det var akut behov av att byta hjullagret och att det skulle kosta 7500... (Tyvärr vart hon då så ställd så hon sa ja till det i telefon)
Jag kastade mig på telefonen och försökte avstyra reparationen, men inget svar av teknikern förrän 40 minuter senare när han redan var klar med bytet (totaltid för bytet 50 minuter).
Fanns inget att göra, de (ända upp till stationschef Conny Eriksson) hänvisade till att det var ett paketpris som gällde i Stockholmsområdet och att någon Johan som är försäljnings- och marknadschef på Bilia Stockholm hade sagt att de inte kunde rucka på det priset när jobbet väl var gjort.
Jag inser att jag kanske inte har någon konsumenträtt på min sida, men kundnöjdheten är naturligtvis totalt raserad.
Härmed utfärdas Tokvarning för att lämna in bilen på Bilia i Stockholmsområdet utan att ha hjärnkoll på priserna!
För egen del blir det Aldrig Mer Bilia!
Hade en oprutad offert från Mekonomen på 3924 för byte av hjullager (V70 D5), men frugan lämnade in bilen på Bilia Täby för de hade ju varit schyssta tidigare och då haft ungefär samma pris på ett skivbyte som Mekonomen hade. Satte lunchen i halsen när hon messade att meken ringt och sagt att det var akut behov av att byta hjullagret och att det skulle kosta 7500... (Tyvärr vart hon då så ställd så hon sa ja till det i telefon)
Jag kastade mig på telefonen och försökte avstyra reparationen, men inget svar av teknikern förrän 40 minuter senare när han redan var klar med bytet (totaltid för bytet 50 minuter).
Fanns inget att göra, de (ända upp till stationschef Conny Eriksson) hänvisade till att det var ett paketpris som gällde i Stockholmsområdet och att någon Johan som är försäljnings- och marknadschef på Bilia Stockholm hade sagt att de inte kunde rucka på det priset när jobbet väl var gjort.
Jag inser att jag kanske inte har någon konsumenträtt på min sida, men kundnöjdheten är naturligtvis totalt raserad.
Härmed utfärdas Tokvarning för att lämna in bilen på Bilia i Stockholmsområdet utan att ha hjärnkoll på priserna!
För egen del blir det Aldrig Mer Bilia!