Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Freddy100
#1308958
Vågar men köpa en ny Volvo??? Jag hittar många kommentarär angående rykande motorer, problem med elektronik som påverkar bilfunktion. Desvärre vill oftast VolcoCars inte ta ansvar för felen. Tänkte köpa V90 men börjar tänka på begagnat XC70 3,2 med mindre elektronik och trevligare motor. Vad säger Ni?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1308965
Så är det nog med alla bilmärken om man letar på forum..

Där samlas folk för att diskutera sina problem. Det finns en väldans massa fler fungerande bilar ute på gatorna.

Sen är det såklart så att ju mer elektronik, ju mer kan strula..
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1308970
Tillförlitligheten efter 3000mil är 100% för min V90 D3e my18, dvs inga oplanerade vägstopp

Sedan har det varit några små saker jag valt följa upp i denna forum och med Volvo som ingen vanlig människa hade brytt sig om.
av stevvee
#1308973
Freddy100 skrev:Vågar men köpa en ny Volvo??? Jag hittar många kommentarär angående rykande motorer, problem med elektronik som påverkar bilfunktion. Desvärre vill oftast VolcoCars inte ta ansvar för felen. Tänkte köpa V90 men börjar tänka på begagnat XC70 3,2 med mindre elektronik och trevligare motor. Vad säger Ni?
Skulle faktiskt lita mer på V90 än Xc70 då jag hört mer fel på Xc70. Iofs ägt V90 i 6000 mil också utan större bekymmer och där allt gått på garanti utan konstigheter.
av AndS
#1308978
Var liknande när t.ex. V70II kom som ny modell. Och som noterats söker sig många till forum när problem uppstår eller tror sig ha ett problem.
av least
#1308983
Freddy100 skrev:Vågar men köpa en ny Volvo??? Jag hittar många kommentarär angående rykande motorer, problem med elektronik som påverkar bilfunktion. Desvärre vill oftast VolcoCars inte ta ansvar för felen. Tänkte köpa V90 men börjar tänka på begagnat XC70 3,2 med mindre elektronik och trevligare motor. Vad säger Ni?
Har du exempel på när VCC inte tagit sitt ansvar?
Eller menar du Volvo Cars Sweden, som är det svenska försäljningsbolaget?
av Bigx86
#1308984
Ja, Least. Det finns många exempel på när VCC inte tagit sitt ansvar. Väldigt många! Jobbar du på Volvo Cars eller något?
av least
#1308989
Då kan du kanske bjuda på några av dessa exempel? Och orsaken som angavs till att hjälpen nekades.
av Bigx86
#1309009
Jag har rätt att tycka att VCC inte tar ansvar utan att ge dig några exempel. Min åsikt! Du kan dock använda sökfunktionen på forumet, du lär säkert hitta stora trådar med fel som Volvo aldrig åtgärdat. Så är det säkert med BMW, Mercedes, Audi osv. också. Volvo är inte perfekt
av least
#1309010
Okej.... men nu handlade det inte om rätten till ditten och datten.
Om du inte kan ge exempel, säg bara det då.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]